Skočiť na obsah

Najčastejšie otázky kladené v súvislosti so schémou štátnej pomoci na podporu cestovného ruchu


| KEDY?


Finančnú podporu sme začali vyplácať v decembri 2020, vyplácaná bude do decembra 2023. Ministerstvo má na posúdenie žiadosti od jej prijatia 30 pracovných dní a ďalších 30 pracovných dní je na vyplatenie pomoci, no snažíme sa, aby ste dostali finančnú podporu čo najskôr.

Platnosť schémy pomoci končí 31. decembra 2023.

Oprávnenie vzniká zariadeniam cestovného ruchu, ktorým v danom období poklesli tržby o viac ako 40% oproti roku 2019, ak sú oprávneným prijímateľom určeným výzvou.

Áno

Európska komisia odobrila návrh slovenského rezortu dopravy na pomoc veľkým podnikom v cestovnom ruchu a schválila Schému štátnej pomoci, tzv. Veľkú schému. Minister Andrej Doležal predloží Schému štátnej pomoci na najbližšom rokovaní vlády.

Po schválení Európskou komisiou nás ešte čakajú rokovania s Ministerstvom financií SR o navýšení finančného balíka pre Veľkú schému pomoci.

Podľa informácií, ktoré nám poskytlo Finančné riaditeľstvo, s účinnosťou od 01.01.2021 sa u daňovníka, ktorý je právnickou osobou, ustanovilo nové oslobodenie od dane z príjmov právnickej osoby, a to podľa § 13 ods. 2 písm. k) ZDP, podľa ktorého sa oslobodzujú:

  • plnenia poskytované v rámci aktívnej politiky trhu práce podľa § 54 ods. 1 písm. e) zákona č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o službách zamestnanosti“) a
  • plnenia poskytnuté Ministerstvom kultúry SR podľa § 2 ods. 1 písm. e) zákona č. 299/2020 Z. z. o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva kultúry SR (ďalej len „zákon č. 299/2020 Z. z.“).

V zmysle prechodného ust. § 52zzi ods. 1 ZDP sa oslobodenie podľa § 13 ods. 2 písm. k) prvýkrát použije pri podaní daňového priznania k dani z príjmov právnickej osoby po 31.12.2020. To znamená, že oslobodenie sa uplatní pri zisťovaní základu dane alebo daňovej straty právnickej osoby aj za zdaňovacie obdobie kalendárny rok 2020, alebo za zdaňovacie obdobie, ktorým je hospodársky rok, za ktoré sa daňové priznanie podáva po 31.12.2020 alebo za iné zdaňovacie obdobie, za ktoré sa daňové priznanie podáva po 31.12.2020.

S účinnosťou od 01.01.2021 sú u daňovníka, ktorý je fyzickou osobou, v súlade s ustanovením:
  • § 9 ods. 2 písm. d) ZDP oslobodené od dane aj plnenia poskytované v rámci aktívnej politiky na trhu práce podľa § 54 ods. 1 písm. e) zákona o službách zamestnanosti a
  • § 9 ods. 2 písm. j) ZDP oslobodené od dane aj plnenia poskytnuté Ministerstvom kultúry SR podľa § 2 ods. 1 písm. e) zákona č. 299/2020 Z. z.

V zmysle prechodného ust. § 52zzi ods. 1 ZDP sa ustanovenie § 9 ods. 2 písm. d) a j) ZDP v znení účinnom od 01.01.2021 prvýkrát použije pri podaní daňového priznania po 31.12.2020, t. j. pri podaní daňového priznania k dani z príjmov fyzickej osoby (ďalej len „daňové priznanie k DPFO“) za rok 2020.

Zákon o dani z príjmov tieto plnenia osobitne vyčlenil ako od dane oslobodené a v nadväznosti na to možno uviesť, že náklady/výdavky hradené z týchto plnení tiež nie sú zahrnuté do základu dane.

Finančná pomoc pre podniky v odvetví cestovného ruchu nie je v tomto oslobodení zahrnutá, preto príjemcovia takejto pomoci postupujú podľa všeobecných pravidiel zahrnovania dotácií do základu dane. V zásade možno povedať, že aj na tieto dotácie sa uplatňuje princíp neutrálneho vplyvu na základ dane, nakoľko takáto dotácia na úhradu nákladov, ktorá kompenzuje konkrétne vzniknuté náklady, sa účtuje do výnosov v účtovnom období, v ktorom sa účtuje kompenzovaný náklad.

Právnická osoba účtujúca v sústave podvojného účtovníctva postupuje podľa opatrenia MF SR zo 16.12.2002 č. 23054/2002-92, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre podnikateľov účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva v znení neskorších predpisov (ďalej len „PUPU“). V súlade s § 52a PUPU účtuje o nároku na dotáciu poskytovanú z prostriedkov štátneho rozpočtu alebo z prostriedkov Európskej únie na ťarchu účtu 346 – Dotácie zo štátneho rozpočtu [Pozn.: Príspevky poskytované v rámci projektov podľa § 54 ods. 1 písm. e) zákona o službách zamestnanosti sú poskytované zo zdrojov Európskeho sociálneho fondu a štátneho rozpočtu SR]. Účtovné jednotky účtujúce podľa IFRS, ktoré vykazujú podľa IAS 20 dotáciu v hospodárskom výsledku, postupujú obdobne ako účtovná jednotka účtujúca podľa PUPU.

Dotácia na úhradu nákladov, ktorá kompenzuje konkrétne vzniknuté náklady, sa účtuje do výnosov v účtovnom období, v ktorom sa účtuje kompenzovaný náklad. Podľa § 52a ods. 1 PUPU účtuje účtovná jednotka nárok na dotáciu ku dňu, ku ktorému sa zostavuje účtovná závierka, ak je takmer isté, že sa
  • splnia všetky podmienky súvisiace s dotáciou, tzn., že sa predpokladá splnenie aj podmienok, ktoré sa vyžadujú splniť po dni, ku ktorému sa zostavuje účtovná závierka (tiež posúdi, že sú pre účtovnú jednotku splniteľné podmienky, ktorých povinnosť splnenia nastáva aj po dni zostavenia účtovnej závierky),
  • dotácia sa poskytne, tzn., že účtovná jednotka vykonala alebo vykoná úkony potrebné na poskytnutie dotácie (žiadosť, hlásenia a pod.).

Účtovná jednotka vyhodnocuje splniteľnosť týchto podmienok do dňa zostavenia účtovnej závierky. Niektoré môžu byť splnené do dňa zostavenia účtovnej závierky a niektoré splní po dni zostavenia účtovnej závierky. Ak posúdi splniteľnosť týchto podmienok do dňa zostavenia účtovnej závierky, účtuje nárok na dotáciu s dátumom ku dňu, ku ktorému sa zostavuje účtovná závierka. Ak sa kompenzujú vzniknuté náklady, účtuje nárok na dotáciu do výnosov (účet 648, účet 668), ak ide o kompenzáciu v budúcnosti vzniknutých nákladov, účtuje nárok na dotáciu na účet výnosov budúcich období (účet 384).

Poskytnutá dotácia na úhradu nákladov, ktoré vznikli v minulosti (pri zostavovaní účtovnej závierky za rok 2020 ide o náklady vzniknuté pred rokom 2020) alebo dotácia poskytnutá s cieľom okamžitej finančnej pomoci, bez predpokladu budúcich súvisiacich nákladov sa účtuje do výnosov v účtovnom období, v ktorom sú splnené podmienky na účtovanie nároku na dotáciu.

Z definícií pojmov „základ dane“ podľa § 2 písm. j) ZDP a „daňová strata“ podľa § 2 písm. k) ZDP vyplýva, že zásada časovej a vecnej súvislosti zdaniteľných príjmov (výnosov) a daňových výdavkov v príslušnom zdaňovacom období sa uplatňuje v súlade so zákonom č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZU“) a PUPU, ak ZDP neustanovuje inak.

Pri zisťovaní základu dane alebo daňovej straty v súvislosti s prijatými dotáciami, či inými plneniami vyplácanými z prostriedkov štátneho rozpočtu, resp. z iných verejných zdrojov (ďalej len „dotácia“), sa uplatňuje princíp zachovania neutrálneho vplyvu na základ dane. V súlade s § 17 ods. 1 písm. b) ZDP daňovník účtujúci v sústave podvojného účtovníctva vychádza z výsledku hospodárenia. Ak výnos z dotácie, vo výške ovplyvňujúcej výsledok hospodárenia, je oslobodený od dane, potom k nemu časovo a vecne prislúchajúce náklady nie sú daňovými výdavkami podľa § 21 ods. 1 písm. j) ZDP. Ak výnos z dotácie, vo výške ovplyvňujúcej výsledok hospodárenia, nie je oslobodený od dane, tzn. je zdaniteľným príjmom, potom k nemu časovo a vecne prislúchajúce náklady, na ktorých úhradu boli poskytnuté dotácie, podpory a príspevky z prostriedkov štátneho rozpočtu, rozpočtov obcí, rozpočtov vyšších územných celkov, štátnych fondov a Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny zahrnované do zdaniteľných príjmov (výnosov) sú daňovými výdavkami podľa § 19 ods. 2 písm. m) ZDP. Len pri dotáciách poskytnutých na obstaranie odpisovaného hmotného majetku ZDP ustanovuje špecifický postup ich zahrnovania do základu dane. Podľa § 17 ods. 3 písm. f) ZDP dotácia poskytnutá na obstaranie odpisovaného hmotného majetku, o ktorej bolo účtované vo výnosoch, sa zahrnie do základu dane počas doby odpisovania tohto majetku podľa § 26 ZDP vo výške daňového odpisu podľa § 27 alebo § 28 alebo v pomernej časti zodpovedajúcej výške použitej dotácie na obstaranie tohto majetku.


| KTO? ČO?


Oprávnení prijímatelia sú podniky podľa uvedených kódov ekonomických činností SK NACE:

  • Ostatná osobná pozemná doprava i.n. – prevádzka lanoviek a lyžiarskych vlekov
  • Ubytovanie,
  • Činnosti reštaurácií a pohostinstiev,
  • Prenájom a lízing rekreačných a športových potrieb,
  • Činnosti cestovných agentúr, rezervačné služby cestovných kancelárií a súvisiace činnosti,
  • Organizovanie kongresov a podnikateľských výstav,
  • Športová a rekreačná výchova,
  • Činnosti múzeí,
  • Prevádzka historických pamiatok a budov a podobných turistických zaujímavostí,
  • Činnosti botanických a zoologických záhrad a prírodných rezervácií,
  • Prevádzka športových zariadení – aquaparky a kúpaliská
  • Činnosti zábavných parkov a lunaparkov.

Oprávnené obdobie sa začína 1. apríla 2020 a končí sa 31. decembra 2021. Ide o obdobie, kedy mal podnikateľ v cestovnom ruchu pokles tržieb viac ako 40 percent a teda môže žiadať za toto obdobie štátnu pomoc.

Na účely zákona o účtovníctve sa do čistého obratu zahŕňajú výnosy dosahované z predaja výrobkov, tovarov a služieb po odpočítaní zliav. Do čistého obratu sa zahŕňajú aj iné výnosy po odpočítaní zliav tej účtovnej jednotky, ktorej predmetom činnosti je dosahovanie iných výnosov ako sú výnosy z predaja výrobkov, tovarov a služieb.

Stanovenie čistého obratu sa odvíja od skutočného predmetu podnikania účtovnej jednotky a čistý obrat predstavuje výnosy, ktoré účtovná jednotka dosiahla z činnosti, ktoré sú predmetom jej podnikania.

Podľa definície čistým obratom je súčet výnosov účtovaných na účte 601 (Tržby za vlastné výrobky), 604 (Tržby za tovar) a 602 (Tržby z predaja služieb). Ak ide o účtovné jednotky, ktoré dosahujú v rámci predmetu svojej činnosti výnosy účtované na iných účtoch ako sú 601, 604, 602 (napríklad lízingové spoločnosti účtujú výnosy v súlade s § 30a ods. 3 postupov účtovania na účte 662, stavebné firmy 606, 607), do čistého obratu zahrnú aj tieto svoje výnosy (napr. účet 641 poľnohospodársky podnik).

Do čistého obratu nepatria výnosy, ktoré nie sú opakujúce sa výnosy spojené s podnikaním účtovnej jednotky, napríklad výnosy z predaja prebytočného majetku.

Na účely tejto schémy, sa za nekryté fixné náklady považujú straty podnikov z ich výkazov ziskov a strát počas oprávneného obdobia, pričom:

  • výnosmi pre účely tejto schémy sa rozumejú všetky zdaniteľné tržby vedené v účtovných knihách počas oprávneného obdobia. Ak je predchádzajúca pomoc zaúčtovaná v účtovníctve právneho subjektu ako výnos v oprávnenom období, táto pomoc znižuje stratu vzniknutú v oprávnenom období, a teda nie je potrebné ju odpočítať od vypočítaných nekrytých fixných nákladov (zaúčtovaná predchádzajúca pomoc nekryté fixné náklady neznižuje);
  • ak predchádzajúca pomoc nie je zaúčtovaná v účtovníctve právneho subjektu ako výnos v oprávnenom období, výška prechádzajúcej pomoci sa odpočítava od vypočítaných nekrytých fixných nákladov (nezaúčtovaná predchádzajúca pomoc nekryté fixné náklady znižuje).“

| AKO?


Pokles tržieb v mesiacoch apríl – december 2020 i za tohtoročné mesiace január až marec 2021 sa porovnávajú s daným obdobím v roku 2019.

Hlavnou novinkou je, že v 2.etape schémy de minimis môžu podnikatelia podávať žiadosti o kompenzácie výpadku príjmov za ďalšie mesiace, a to od 1. novembra 2020 do 31. marca 2021. Pokles tržieb v mesiacoch apríl – december 2020 i za tohtoročné mesiace január až marec 2021 porovnávajú s daným obdobím v roku 2019.

Ďalšími dôležitými zmenami oproti prvej etape je, že o príspevok môžu žiadať aj podniky, ktoré vznikli od 1.apríla – 31. augusta 2020. Pokles tržieb budú porovnávať s mesiacom september. V novej výzve tiež vypadáva povinnosť mať vyplatené pohľadávky voči sociálnej a zdravotnej poisťovni, resp. daňovému úradu.

Základnou podmienkou na získanie štátnej pomoci zostáva pokles tržieb o 40 percent v porovnaní s rovnakým obdobím v roku 2019. Oprávnenými prijímateľmi sú aj v ďalšej etape schémy ,,de minimis” prevádzky stravovacích a ubytovacích zariadení, cestovných kancelárií a agentúr, aquaparkov, kúpalísk, sprievodcovia v cestovnom ruchu, organizácie kongresov a podnikových výstav, botanické a zoologické záhrady a prírodné rezervácie, zábavné parky a lunaparky, prevádzka lanoviek a lyžiarskych vlekov, múzeá s prehliadkami pre verejnosť, historické pamiatky a turistické zaujímavosti.

Okrem základných informácií o žiadateľovi a o firme, je to NACE kód pre hlavné ekonomické činnosti, spočítané tržby za dané obdobie, výška fixných nákladov v jednotlivých mesiacoch a v prípade ak žiadateľ koná v mene ostatných konateľov alebo spoločnosti, tak je potrebné doložiť splnomocnenie. Check-list nájdete na webstránke ministerstva https://www.mindop.sk/cestovnyruch/aktualne-informacie. Administratíva je jednoduchá, prvému žiadateľovi sa podarilo vyplniť a odoslať formulár v priebehu 9 minút.

Áno

Je potrebné uvádzať celkový evidenčný počet.

Veľká schéma bude založená na rovnakom princípe ako schéma de minimis. Rozdiel bude v administratívnom procese vybavenia žiadosti a vo veľkosti pomoci na žiadateľa.

Pre CK sa pomoc bude v rozpätí 3 – 6%, samozrejme bude závislá na výške Vašich fixných nákladov a poklesu tržieb viac ako 40%.

Skutočnosť, že žiadateľovi bola poskytnutá dočasná ochrana podľa zákona č. 62/2020 Z.z. (prípadne podľa zákona č. 421/2020 Z.z.) nezbavuje žiadateľa prípadných nedoplatkov na poistnom, daniach ani iných záväzkov voči štátu (štátnemu rozpočtu). Takéto účinky zákon poskytnutiu dočasnej ochrany nepriznáva.
Pre účely posúdenia splnenia podmienok pre poskytnutie dotácie podľa § 8a ods. 4 zákona č. 523/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy nie je inštitút dočasnej ochrany (možno s výnimkou podmienky neexistencie konkurzného konania) vôbec relevantný.

Inštitút dočasnej ochrany podľa zákona č. 62/2020 Z.z. slúži do 31.12.2020 na ochranu pred konkurzom, exekučným konaním, výkonom záložného práva a pod. Zákonom č. 421/2020 Z.z. o dočasnej ochrane podnikateľov vo finančných ťažkostiach a o zmene a doplnení niektorých zákonov bola dočasná ochrana poskytnutá podľa zákona č. 62/2020 Z.z. predĺžená do 31. januára 2021 a do tohto dátumu trvajú aj jej účinky.

Podľa usmernenia Finančnej správy SR: Fyzické osoby sú oslobodené od zdaňovania, právnické osoby postupujú nasledovne: Dotácie poskytnuté zo štátneho rozpočtu, z rozpočtu európskych spoločenstiev a iných zdrojov sú predmetom dane a zdaniteľným príjmom v súlade so spôsobom ich účtovania, ak sú poskytnuté právnickým osobám. Rovnako výdavky k poskytnutým dotáciám sú daňovo uznanými výdavkami.
(Zdroj: Finančná správa)

Od dane z príjmov fyzických osôb sú oslobodené

  • plnenia poskytované v rámci aktívnej politiky trhu práce podľa zákona č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti v znení neskorších predpisov, okrem platieb prijatých v súvislosti s výkonom činností, z ktorých plynú príjmy podľa § 6 zákona o dani z príjmov (t. j. príjmy z podnikania, z inej samostatnej zárobkovej činnosti, z prenájmu nehnuteľnosti a z použitia diela a použitia umeleckého výkonu),
  • podpory a príspevky z prostriedkov nadácií a občianskych združení, neziskových organizácií a neinvestičných fondov vrátane nepeňažného plnenia, podpory a príspevky poskytované z prostriedkov štátneho rozpočtu, rozpočtu obcí, vyšších územných celkov a štátnych fondov vrátane nepeňažného plnenia okrem platieb prijatých ako náhrada za stratu príjmu alebo v súvislosti s výkonom činností, z ktorých plynú príjmy podľa § 5 a 6 zákona o dani z príjmov.
    (Zdroj: Finančná správa)

V prípade, ak žiadateľa podáva žiadosť na pomoc za viacero mesiacov a v niektorom z mesiacov znižuje pomoc zásadne, musí brať na zreteľ, že za príslušný kalendárny mesiac už nie je možné požiadať o žiadne ďalšie pomoci na rovnaký predmet žiadosti. V takomto prípade odporúčame žiadateľom, aby žiadosť za takýto zásadne znížený mesiac nepodali vôbec, podali žiadosť iba za úplné mesiace a zvážili žiadosť do schémy štátnej pomoci, ktorú MDV SR očakáva vyhlásiť na jar 2021. V novej schéme potom žiadateľ bude môcť (cestou novej žiadosti) žiadať pomoc predbežne až do výšky 3 000 000 € a nebude musieť v znižovanom mesiaci, kedy prekročil výšku pomoci de minimis podľa https://semp.kti2dc.sk/ výšku pomoci znižovať. V prípade, ak sa žiadateľ rozhodne podať žiadosť so zníženým mesiacom, na uvedený znížený mesiac už nebude môcť podať žiadosť za rovnaký predmet pomoci – v týchto prípadoch „nekryté fixné náklady“.

Limit čerpania je stanovený na 200 000 eur na žiadateľa, keďže ide o tzv. schému pomoci “de minimis”.

V prípade, ak po podaní žiadosti žiadateľ zistí, že žiadosť o príspevok podal nesprávne, môže žiadateľ vziať svoju žiadosť späť. Žiadateľ bude postupovať nasledovne:

  • Do oficiálnej e-schránky MDV SR odošle žiadosť s predmetom: „Žiadosť o späťvzatie žiadosti o príspevok podanej dňa DD.MM.RRRR pre IČO XXXXXXXX“, pričom za dátum podania sa považuje dátum uvedený v dokumente „potvrdenka o doručení“ ktorú obdrží žiadateľ po odoslaní žiadosti do svojej schránky na slovensko.sk a to konkrétne v časti „Informácie o doručovaní“ – „dátum a čas doručenia“ – uvedie iba dátum, a IČO spoločnosti, ktorá žiadosť podala.
  • Do správy uvedie: „Týmto Vás žiadam o späťvzatie žiadosti o príspevok z priloženého podania, pre IČO: XXXXXXX – vpísať IČO žiadateľa, podanej dňa DD.MM.RRRR v čase HH:MM, tak ako je uvedené v priloženej „potvrdenke o doručení“, ktorú prikladám. Meno, priezvisko konateľa, zhodné s osobou, ktorá žiadosť podala.
  • Do prílohy správy priloží dokument „potvrdenka o doručení“ zo schránky slovensko.sk.
  • Poskytovateľ na základe takto zaslaného emailu preverí potvrdenku o doručení, a v prípade, ak sa podanie bude zhodovať s uvedeným dátumom, časom a IČO podania, spis uzavrie na základe späťvzatia žiadateľa. – „Späťvzatie žiadosti o príspevok z dôvodu žiadosti o späťvzatie zo strany žiadateľa“.
  • Žiadateľ následne novým podaním cestou formulára na https://www.mindop.sk/pomoc podá novú žiadosť. Na predošlú späťvzatú žiadosť sa nebude prihliadať, nová žiadosť bude vybavená štandardným postupom.
  • Takto podané späťvzatie môže žiadateľ zaslať aj cestou doporučenej pošty na adresu:
    • MINISTERSTVO DOPRAVY A VÝSTAVBY SLOVENSKEJ REPUBLIKY
    • Sekcia cestovného ruchu
    • Námestie slobody č. 6
    • P.O.BOX 100
    • 810 05 Bratislava
Alternatívne – doplnenie žiadosti:
Pri oprave a/alebo doplnení žiadosti postupuje žiadateľ nasledovne:
  • Využije všeobecné podanie cestou slovensko.sk, pričom do predmetu podania uvedie: „Žiadosť o úpravu a/alebo doplnenie žiadosti o príspevok podanej dňa DD.MM.RRRR pre IČO: XXXXXXXX“, pričom za dátum podania sa považuje dátum uvedený v dokumente „potvrdenka o doručení“ ktorú obdrží žiadateľ po odoslaní žiadosti do svojej schránky na slovensko.sk a to konkrétne v časti „Informácie o doručovaní“ – „dátum a čas doručenia“ – uvedie iba dátum, a IČO spoločnosti, ktorá žiadosť podala.
  • Do prílohy vloží opravené, alebo doplnené informácie vo verzii PDF
  • Do správy uvedie: „Týmto Vás žiadam o opravu a/alebo doplnenie žiadosti o príspevok z priloženého podania, za IČO: XXXXXXX – vpísať IČO žiadateľa, podanej dňa DD.MM.RRRR v čase HH:MM, tak ako je uvedené v priloženej „potvrdenke o doručení“, ktorú prikladám. Meno, priezvisko konateľa, zhodné s osobou, ktorá žiadosť podala.
  • Do správy priloží dokument „potvrdenka o doručení“ zo schránky slovensko.sk
  • Poskytovateľ na základe takto zaslaného podania preverí potvrdenku o doručení, a v prípade, ak sa podanie bude zhodovať s uvedeným dátumom, časom a IČO podania a uvedené opravy a/alebo doplnenia v spise vykoná.
  • Na doplnenú a/alebo upravenú žiadosť sa bude prihliadať tak, že za dátum podania sa bude považovať dátum doplnenia a/alebo upravenia žiadosti. Poskytovateľ túto vybaví v lehote 30 pracovných dní.
  • Takto podanú opravu a/alebo doplnenie môže žiadateľ zaslať aj cestou doporučenej pošty na adresu:
    • MINISTERSTVO DOPRAVY A VÝSTAVBY SLOVENSKEJ REPUBLIKY
    • Sekcia cestovného ruchu
    • Námestie slobody č. 6
    • P.O.BOX 100
    • 810 05 Bratislava

V prípade, že má niekto TIC, resp. iné podobné činnosti, zvlášť pošle žiadosť za TIC a v druhej žiadosti za ostatné činnosti.

OVERENIE PLATNOSTI CERTIFIKÁTU PRE OP S ČIPOM

  • na obrazovke vpravo dole (vedľa dátumu a času) nájdeme ikonku “šípka” a klikneme na ňu
  • ukážu sa nám skryté ikony
  • pravým tlačidlom klikneme na oranžové koliesko a zvolíme 1.možnosť VYDAŤ CERTIFIKÁTY
  • zadáme požadovaný kód – BOK
  • ak sú certifikáty platné, systém vypíše oznámenie o ich platnosti
  • pre vydanie nových certifikátov kliknite ĎALEJ
  • ak niektorý z certifikátov stratil platnosť, začne sa sťahovať jeho aktualizácia. Trvá to cca 10 minút.
  • na konci celého procesu pridáme elektronický podpis.


| KONKRÉTNE PRÍPADY?


Oprávnenými prijímateľmi sú podniky podľa kódov ekonomických činností SK NACE. V rámci ubytovania to je kód 55 a čo sa týka prevádzky športových zariadení je to 93.11, kde berieme do úvahy bazény a plavárne, golfové ihriská a bowlingové dráhy. Treba spomenúť aj kód: 96.04 služby týkajúce sa telesnej pohody, teda sauny, wellness, parné kúpele... Pri vyplňovaní formulárov by mal byť Váš účtovník, ktorý by mal mať po ruke všetky čísla, čo sa týka tržieb, ale aj fixných nákladov na prevádzku.

Bohužiaľ, správa nehnuteľnosti nespadá do Schémy štátnej pomoci nášho ministerstva.

Budete žiadať jednotlivo za každý mesiac poklesu. Žiadosti prijímame do 31.12 2023.

Áno, podporu zo schémy pomoci v cestovnom ruchu je možné kombinovať súbežne s inými formami pomoci.

Podľa SK NACE 82.30 Organizovanie kongresov a podnikateľských výstav by ste mohli žiadať o pomoc v rámci Vášho bodu 2.

Bohužiaľ, ak Váš štatistický kód SK NACE nekorešponduje s tými, ktoré sú medzi oprávnenými prijímateľmi, nebude možné Vás zaradiť do pomoci.

Nie, bohužiaľ nespadáte do Schémy štátnej pomoci MDV SR.

Mali by ste patriť pod kód SK NACE 93.21 – Činnosti lunaparkov, a zábavných parkov alebo 91.04 Činnosti botanických a zoologických záhrad a prírodných rezervácií. Prosím v 51. týždni navštívte našu stránku www.mindop.sk nájdete tam výzvu, formulár a všetky relevantné informácie.

V prípade, že figurujete medzi dlžníkmi na poistnom, no záväzky máte už uhradené alebo máte schválený splátkový kalendár, pošlite nám potvrdenie daného úradu o tejto skutočnosti.