Kampaň Do práce na bicykli pozná víťazov

utorok 18. júna 2019

Víťazi 6. ročníka kampane Do práce na bicykli sú známi. Ministerstvo dopravy a výstavby SR dnes slávnostne vyhodnotilo súťaž, ktorej cieľom je vyzývať samosprávy aj zamestnávateľov, aby vytvárali kvalitné podmienky pre ekologické druhy dopravy vo svojich mestách. Kampaň aj v tomto roku zaznamenala rekordnú účasť v podobe 12 687  prihlásených účastníkov v 3 779 tímoch z 1 405 spoločností, inštitúcií a firiem.  Registrovaní súťažiaci v 99 mestách a obciach na Slovensku najazdili na bicykli napriek nepriaznivému májovému  počasiu 1 026 837 kilometrov. Spolu s kolegami, ktorí dochádzali pešo a verejnou dopravou, ušetrili 333  ton oxidu uhličitého v porovnaní s cestou autom.

„Kampaň Do práce na bicykli mala už tradične veľkú odozvu medzi samosprávami a zamestnávateľmi. Som preto rád, že doslova symbolicky bol v priebehu kampane schválený aj zákon o poskytovaní dotácií na podporu rozvoja cyklistickej dopravy a cykloturistiky. Toto opatrenie má viesť k tomu, aby ľudia využívali bicykel ako štandardný dopravný prostriedok v čoraz väčšej miere,“ povedal minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek.

V kategórii aktívne samosprávy si víťazstvo vybojovalo mesto Martin. Druhé miesto získal Liptovský Mikuláš a tretia priečka v rebríčku samospráv patrí Trenčínu. V kategórii najaktívnejšia spoločnosť s najväčším počtom zapojených zamestnancov získala prvenstvo Jesseniova Lekárska fakulta Univerzity Komenského so sídlom v Martine, druhé miesto získali  Slovenské elektrárne a tretiu priečku si vybojovalo Ministerstvo vnútra SR.

Tohtoročnou novinkou kampane bola možnosť získať v rámci mobilnej aplikácie  údaje o najviac využívaných trasách cyklistov na ceste do práce v jednotlivých slovenských mestách a obciach. Každá samospráva ich tak  bude môcť efektívne využiť pri projektovej príprave cyklistickej infraštruktúry na svojom  území.

Slávnostné vyhodnotenie súťaže Do práce na bicykli sa zároveň spojilo s vyhlásením národnej kampane Európsky týždeň mobility 2019. Slovensko sa tak pripojilo k najväčšej európskej kampani, zameranej na vytváranie podmienok pre zdravší život v našich mestách.