Celý severný obchvat Prešova bude v plnom profile
Vláda na základe podnetu ministra dopravy a výstavby Arpáda Érseka schválila výstavbu druhej časti rýchlostnej cesty R4 v Prešove v plnom profile. Druhá etapa obchvatu tak plynulo nadviaže na nedávno rozostavanú prvú etapu obchvatu mesta, ktorý sa tiež stavia v plnom profile. Vďaka tomuto rozhodnutiu sa bude môcť začať súťaž na zhotoviteľa už v prvej polovici budúceho roka. Úsek rýchlostnej cesty R4 Prešov severný obchvat druhá etapa bude mať po svojom dokončení 10,2 kilometra a jeho súčasťou bude aj 1,8 kilometra dlhý tunel Okruhliak. Celkový náklad na jeho výstavbu pred spustením súťaže sa odhaduje na úrovni 263 miliónov eur. Rýchlostná cesta by mala byť dokončená v roku 2024.
Čítať viac
|
|
Juhozápadný obchvat Prešova preplatí Európska únia
Európska komisia nám schválila veľký projekt výstavby diaľnice D1 Prešov, západ – Prešov, juh. Ide o veľmi náročný projekt. Úsek má iba sedem kilometrov, ale takmer tretina diaľnice bude viesť na mostoch a druhá tretina v tuneli. Stavia sa niekoľko veľkých a komplikovaných križovatiek a celková dĺžka ciest na týchto križovatkách je väčšia ako dĺžka samotného úseku. Súčasťou projektu je aj nové stredisko správy a údržby diaľnic pre východné Slovensko. Vodiči ušetria jazdou po prešovskej diaľnici približne až 80 percent času oproti pôvodnej trase cez mesto. Plánované odovzdanie diaľnice do prevádzky je v lete 2021. Celkové náklady projektu financované v rámci OPII sú viac ako 327 miliónov eur bez DPH.
Čítať viac
|
|
Minister Arpád Érsek rokoval s maďarským kolegom o rozvoji cestnej a železničnej dopravy
Ministri Arpád Érsek a László Mosóczi hovorili o možnostiach obnovenia niektorých priamych železničných spojení medzi slovenskými a maďarskými mestami. Priame železničné spojenie z Komáromu do Bratislavy, z Miskolca do Slovenského Nového Mesta a Košíc či obnovenie trate zo Šiah do Drégelypalánku sú zatiaľ projektmi v rovine úvah, na ktorých majú začať pracovať expertné tímy. V oblasti cestnej infraštruktúry si obe strany vymenili informácie o pripravovaných infraštruktúrnych projektoch cestných prepojení na spoločnej slovensko-maďarskej hranici. Ide napr. o cezhraničné prepojenie rýchlostnej cesty R3 a maďarskej diaľnice M2 v Šahách či o most pre peších a cyklistov Dobrohošť – Dunakiliti, na ktorého stavbu by malo byť na jeseň vyhlásené verejné obstarávanie. Výsledkom rokovania je dohoda, že o plánoch na cestné prepojenia budú pravidelne rokovať expertné tímy.
Čítať viac
|
|
Dodávatelia na výstavbe tunela Višňové dostali svoje peniaze
Firmy, ktoré budovali úsek s tunelom Višňové, sú už takmer všetky vyplatené. Z celkového objemu záväzkov je vyplatených už takmer 90 percent. Aj toto bola jedna z našich podmienok dohody o ukončení kontraktu so zhotoviteľom úseku D1 Salini Impregilo – Dúha. Minister dopravy Arpád Érsek osobne dozeral na vyplatenie subdodávateľov. V mnohých prípadoch ide o menšie firmy, pre ktoré by nevyplatenie takejto zákazky mohlo byť likvidačné. Zároveň sa pracuje na vyhlásení súťaže na dokončenie stavby.
Čítať viac
|
|
Ministerstvo dopravy spúšťa prvú vlakovú súťaž na výber dopravcu na trati Žilina – Rajec
Rezort dopravy spúšťa dlhoočakávanú liberalizáciu železničných tratí. Historicky prvou traťou, o ktorú môžu dopravcovia súťažiť v transparentnej súťaži, je 21 kilometrov dlhá regionálna trať Žilina – Rajec. Úspešný uchádzač bude v zmysle zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme obsluhovať trať počas obdobia 10 rokov. Ministerstvo dopravy si od liberalizácie sľubuje zvýšenie konkurencieschopnosti na železniciach, a predovšetkým lepšie a kvalitnejšie služby pre cestujúcich. Trať Žilina – Rajec je prvou z troch plánovaných tratí, ktoré budú ponúknuté do verejnej súťaže. Postupne budú nasledovať Bratislava – Komárno a Košice – Moldava nad Bodvou. Všetky patria z hľadiska každodenného cestovania k tratiam, ktoré majú potenciál do budúcnosti.
Čítať viac
|
|
Podtatranský vlak medzi poľskou Muszynou a Popradom mal veľký úspech
Podtatranský vlak ako rýchle spojenie spájajúce aj Kežmarok a Starú Ľubovňu, premával cez letné prázdniny počas víkendov. Toto nové slovensko- poľské dopravné prepojenie bolo zaradené do cestovného poriadku vo verejnom záujme a bolo dotované ministerstvom dopravy. Ministerstvo dopravy sa tri roky snažilo zaviesť toto cezhraničné spojenie v záujme zjednodušenia cestovania, podpory regiónov a cestovného ruchu, kde rezort videl jasne rastúci potenciál. Na základe poznatkov z prevádzkovania tohto vlaku je po Vysokých Tatrách najväčší záujem o Starú Ľubovňu, ale najväčší ohlas medzi poľskými cestujúcimi bol na možnosť vychutnávať si samotnú jazdu s výhľadom na tatranské končiare.
Čítať viac
|
|
Ministerstvo vyhlásilo prvú výzvu na príspevok na nové rodinné domy
Minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek 1. augusta oznámil vyhlásenie prvej výzvy č. N1/2019 na predkladanie žiadostí o poskytnutie príspevku na nové rodinné domy. Žiadosti bude možné predkladať prostredníctvom elektronického formulára zverejnenom na webovej adrese www.zatepluj.sk od 2. septembra 2019 o 8.00 hod. do 31. októbra 2019 alebo naplnenia limitu 500 žiadostí. Majitelia nových rodinných domov, ktorí splnia všetky podmienky, môžu od štátu získať na svoj rodinný dom príspevok 8 000 eur.
Čítať viac
|
|
Napĺňanie cieľov Novej urbánnej agendy pokračuje
Vláda SR na rokovaní dňa 21. augusta vzala na vedomie „Informáciu o pokroku pri uplatňovaní cieľov Novej urbánnej agendy“. Materiál o pokroku pri uplatňovaní cieľov dokumentu pripravilo MDV SR v spolupráci s MZVEZ SR a v úzkej súčinnosti s ďalšími ústrednými orgánmi štátnej správy a relevantnými štátnymi inštitúciami, ktoré svojou činnosťou prispievajú k napĺňaniu jednotlivých úloh. Nová urbánna agenda obsahuje konkrétne návrhy, ako reagovať na výzvy, ktoré vyplývajú z urbanizácie a demografického vývoja, a ako ich zmeniť na príležitosti, ktorými sa podporí ekonomický, sociálny a environmentálny rozmer udržateľného rozvoja. Popisuje stav, ktorý je žiaduce dosiahnuť, aby mohli byť hodnoty tvoriace mestské aglomerácie zachované a rozvíjané.
Čítať viac
|
|
|
|