Deň poštovej známky: Historický poštový voz |
Katalógové číslo: | 783 |
Autor výtvarného návrhu známky a kupónu : | Marianna Žálec Varcholová |
Deň vydania: | 2. 12. 2022 |
Tlačiareň: | Tiskárna Hradištko, s. r. o., Česká republika |
Spôsob tlače: | Ofset |
Rozmery známky: | 44,1 mm x 26,5 mm |
Náklad známok: | 300 000 ks |
Autor výtvarného návrhu FDC: | Marianna Žálec Varcholová |
Autor rytiny FDC: | Ľubomír Žálec |
Výtvarný návrh FDC pečiatky: | Marianna Žálec Varcholová |
Tlačiareň FDC: | Tiskárna Hradištko, s. r. o., Česká republika |
Spôsob tlače: | Oceľotlač z plochej platne |
Náklad FDC: | 3 000 ks |
|
|
Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky schválilo platnosť poštovej známky „Deň poštovej známky: Historický poštový voz“ s nominálnou hodnotou 1,00 €. Poštová známka platí vo vnútroštátnom a medzinárodnom poštovom styku od 2. 12. 2022 až do ukončenia jej platnosti. Poštovú známku rozmerov 44,1 mm x 26,5 mm vrátane perforácie vytlačila technikou viacfarebného ofsetu spoločnosť Tiskárna Hradištko, s. r. o., na tlačových listoch s 30 známkami a 30 kupónmi rozmerov 22 x 26,5 mm. Motívom poštovej známky je historický balíkový doručovací voz z 19. storočia, ktorý používala aj československá poštová správa do 60. rokov 20. storočia. Zobrazený poštový voz sa nachádza v majetku Poľnohospodárskeho múzea v Nitre. Na kupóne je stvárnený znak Československej štátnej pošty používaný na jej dopravných prostriedkoch počas trvania prvej Československej republiky. Súčasne s poštovou známkou je vydaná obálka prvého dňa vydania s pečiatkou FDC a domicilom mesta Nitra a technikou oceľotlače z plochej platne ju vytlačila spoločnosť Tiskárna Hradištko, s. r. o. Predlohou prítlače na FDC je dobová fotografia zo zbierok Poštového múzea Slovenskej pošty, a. s., zobrazujúca identický poštový voz v poštovej prevádzke. Motívom FDC pečiatky je štylizovaná poštová trúbka, jeden zo symbolov pošty. Autorkou výtvarných návrhov emisie je Mgr. art. Marianna Žálec Varcholová a autorom oceľorytiny FDC Mgr. art. Ľubomír Žálec, ArtD. |
|
|