Pripravujeme z eurofondov viacero riešení na zlepšenie dopravy na Kysuciach
štvrtok 22. februára 2024Okrem intenzívnej prípravy výstavby diaľnice D3 na Kysuciach pracuje Ministerstvo dopravy na zlepšení železničnej dopravy, či cyklodopravy v regióne s cieľom znížiť dopravnú záťaž na preplnených medzinárodných cestách. Štátna tajomníčka MD SR Denisa Žiláková v rámci kontrolného dňa hovorila so zástupcami samospráv o viacerých dopravných projektoch, ktoré ministerstvo pripravuje alebo sú vo výstavbe.
„Uvedomujeme si dopravnú záťaž, ktorou trpia tunajší obyvatelia, či už pri pravidelných presunoch za povinnosťami alebo aj priamo doma, keď im obrovská dopravná intenzita strpčuje každodenný život. Preto som navštívila Krásno nad Kysucou, kde plánujeme postaviť odstavné parkovisko, aby sme ľuďom uľahčili prestup na vlak. Pozrela som si, ako pokračuje modernizácia železnice od Čadce po štátnu hranicu, do ktorej tiež investujeme eurofondy. S primátorom Čadce a ďalšími starostami sme hovorili aj o možnostiach výstavby cyklotrás z Plánu obnovy, ktoré sú jedným z dôležitých prvkov na zníženie počtu áut na tunajších cestách. Zároveň na ministerstve robíme maximum pre zrýchlenie výstavby chýbajúcich úsekov kysuckej diaľnice D3, na ktorú sú vyčlenené európske zdroje z Programu Slovensko,“ zhrnula štátna tajomníčka Denisa Žiláková.
Projekt modernizácie železničnej trate od Čadce po štátnu hranicu s Poľskom je v realizácii, obnovu železničnej stanice v Čadci MD SR spolu so ŽSR pripravuje, v príprave je aj modernizácia trate od Krásna nad Kysucou po Čadcu, či výstavba spomínaného odstavného parkoviska na stanici v Krásne nad Kysucou.
Mesto Čadca sa zapojilo do dvoch cyklovýziev z Plánu obnovy. V 1. výzve bolo mesto úspešné a vďaka tomu vznikne pokračovanie cyklocesty, ktorá prepája Rakovú – Čadcu – Oščadnicu a Krásno nad Kysucou. Druhý projekt na trojkilometrovú cyklistickú trasu medzi centrom Čadce a priemyselným parkom Podzávoz je vo fáze hodnotenia.
Záverečnou zastávkou štátnej tajomníčky Denisy Žilákovej na jej pracovnej ceste bolo Operačné centrum v tuneli Horelica, ktorý je v polovičnom profile otvorený už takmer 20 rokov a spolu s 6,4 km dlhým úsekom D3 tvorí obchvat Čadce. Aj táto návšteva potvrdila absolútnu nutnosť dostavby chýbajúcich úsekov D3.