Preskočiť na hlavný obsah
Oficiálna stránka SK

Doména gov.sk je oficálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Ministerstvo dopravy SR
  1. Domov
  2. Pre verejnosť
  3. Podnety

Čo sa rozumie pod pojmom podnet

Podnetom je podanie fyzickej alebo právnickej osoby, ktoré

  • Má charakter dopytu, vyjadrenia, názoru alebo návrhu podávateľa podnetu,
  • Nie je v ňom jednoznačne vyjadrené akej ochrany svojho práva alebo právom chráneného záujmu sa podávateľ domáha,
  • Poukazuje na konkrétne nedostatky v činnosti ministerstva alebo jeho podriadených organizácií, ktorých odstránenie a vybavenie nie je upravené predpismi patriacimi do pôsobnosti ministerstva , ale inými právnymi predpismi (ako napríklad Občiansky súdny poriadok, Trestný poriadok, Zákon o katastri nehnuteľností, Zákon o ochrane spotrebiteľa a Zákon o priestupkoch).

Ako podať podnet

  • Písomne na adresu ministerstva – Ministerstvo dopravy SR Námestie Slobody 6, 811 06 Bratislava,
  • Osobne do podateľne ministerstva na adrese: Ministerstvo dopravy SR Námestie Slobody 6, 811 06 Bratislava,
  • Ústne do záznamu v podateľni ministerstva na adrese: Ministerstvo dopravy SR Námestie Slobody 6, 811 06 Bratislava,
  • Elektronickou poštou – e-mail na adresu info@mindop.sk

Poučenie k podnetom

Podnet musí byť čitateľný, zrozumiteľný a musí z neho jednoznačne vyplývať čo je jeho obsahom. Vo Vašom podnete adresovanom ministerstvu musí byť zrejmé:

  • Meno, priezvisko a adresa trvalého pobytu fyzickej osoby,
  • Názov alebo obchodné meno a sídlo právnickej osoby,

Postup pri vybavovaní podnetov

Podnet je po jeho podaní zaevidovaný v podateľni ministerstva, kde mu je pridelené registratúrne číslo a následne je v závislosti od svojho obsahu pridelený na vybavenie príslušnej sekcii.

Lehota na vybavenie podnetu

Pre vybavenie podnetu neplatia žiadne zákonné lehoty. Ministerstvo sa zaoberá všetkými podnetmi, ktoré sú mu adresované a ku každému podnetu pristupuje individuálne a snaží sa ho vybaviť v čo najkratšom možnom čase. 

Anonymné podnety sa posudzujú podľa ich obsahu a sú riešené v závislosti od nevyhnutnosti odstránenia nedostatkov, na ktoré sa podnet vzťahuje.

Vybavovanie podnetov

Cieľom vybavenia podnetu je zrealizovať potrebné opatrenia, ktoré smerujú k odstráneniu nedostatkov, na ktoré podávateľ podnetu poukazuje. O spôsobe vybavenia podnetu a tiež o prijatých opatreniach, bude podávateľ podnetu informovaný.