Preskočiť na hlavný obsah
Oficiálna stránka SK

Doména gov.sk je oficálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Ministerstvo dopravy SR
  1. Domov
  2. Pre verejnosť
  3. Tlačové správy
  4. Detail

Betónuje sa vo Višňovom aj na Čebrati

Na dvoch kľúčových diaľničných tuneloch v Žilinskom kraji prebiehajú práce no vozovkách. V tuneli Čebrať je vozovka v pravej tunelovej rúre dokončená a začali sa práce na vozovke v ľavej tunelovej rúre. V tuneli Višňové sa betonáž rozbieha. Uviedli to na spoločnom kontrolnom dni minister dopravy SR Jozef Ráž spolu so štátnym tajomníkom Igorom Chomom a generálnym riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti Filipom Macháčkom.

Na dvoch kľúčových diaľničných tuneloch v Žilinskom kraji prebiehajú práce no vozovkách. V tuneli Čebrať je vozovka v pravej tunelovej rúre dokončená a začali sa práce na vozovke v ľavej tunelovej rúre. V tuneli Višňové sa betonáž rozbieha. Uviedli to na spoločnom kontrolnom dni minister dopravy SR Jozef Ráž spolu so štátnym tajomníkom Igorom Chomom a generálnym riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti Filipom Macháčkom.

Dokončenie diaľničných obchvatov Žiliny a Ružomberka je pre NDS a ministerstvo dopravy jednou z hlavných priorít v danom regióne. Oba úseky spolu s posledným článkom D1 Turany – Hubová majú celoslovenský význam. Spoločne vytvoria diaľnicu medzi dvoma metropolami Slovenska, Bratislavou a Košicami. Aj vďaka tomu sa za posledný rok dosiahli viaceré posuny na oboch úsekoch.

Medzi najvýraznejšie míľniky na trase D1 Hubová - Ivachnová patrí napríklad dokončenie prác na stabilitných opatreniach na estakáde. Dokončila sa väčšina násypových telies po úroveň konštrukčnej pláne, obe portálové budovy sú už takmer hotové a položené sú základy mnohých protihlukových stien. Na väčšine mostných objektov už stačí zrealizovať len obrusnú vrstvu vozovky. Dokončená bola galéria na konci úseku realizovaná v rámci stabilitných opatrení. Začali sa aj úpravy cesty I/18 pri obci Hubová, v mieste budúceho napojenia trasy D1.

„V tuneli Čebrať je už v južnej, resp. pravej rúre hotová cementobetónová vozovka. Okrem betonáže v druhej, ľavej rúre sa v celom tuneli pracuje aj na technológii – inštaluje sa kabeláž, boli osadené ventilátory, osádzajú sa rozvádzače, montuje sa osvetlenie,“ vymenoval generálny riaditeľ NDS Filip Macháček. Kabeláž informačného systému diaľnice sa inštaluje v rámci celého úseku D1.

„Tunel Višňové sa za posledný rok dostal pod drobnohľad vedenia ministerstva i NDS. Tento úsek má našu absolútnu prioritu, jazdíme sem na kontrolu prakticky každý druhý týždeň. Absolvovali sme množstvo rokovaní so zhotoviteľom a som rád, že vo výsledku sa to začína prejavovať,“ povedal minister Jozef Ráž.

Diaľničiari vyvinuli a aj stále vyvíjajú maximálne úsilie, aby sa výstavba kľúčových úsekov v Žilinskom kraji zrýchľovala. Na úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala, vrátane tunela Višňové sa zvýšila frekvencia kontrolných dní a zefektívnilo sa nastavenie všetkých procesov.

Za posledný rok tak došlo k viacerým míľnikom. „Spustenie betonáže vozovky považujem za symbolický moment vo výstavbe tunela“ dodal minister dopravy.

V tuneli Višňové sa montuje aj technológia. Pred nedávnom sa už odovzdala ďalšia časť križovatky Lietavská Lúčka a prebiehajú preberacie konania na dokončených objektoch na trase ako aj v tuneli. Vedenie NDS a ministerstva dopravy pokročilo aj pri príprave posledného článku D1 na trase Bratislava – Košice. Na výstavbu úseku D1 Turany – Hubová bolo vyhlásené verejné obstarávanie.

Back