Preskočiť na hlavný obsah
Oficiálna stránka SK

Doména gov.sk je oficálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Ministerstvo dopravy SR
  1. Domov
  2. Pre verejnosť
  3. Tlačové správy
  4. Detail

Cestujúci na trati Bratislava - Komárno sa odvezú pohodlnejšie, pribudnú desiatky miest na sedenie

Od pondelka, 18. februára sa na trati Bratislava – Komárno postupne navýši kapacita vlakov RegioJet. V najfrekventovanejšej rannej špičke pribudnú desiatky miest na sedenie, ktoré cestujúcim zabezpečia komfortnejšie každodenné dochádzanie do hlavného mesta.

Od pondelka, 18. februára sa na trati Bratislava – Komárno postupne navýši kapacita vlakov RegioJet. V najfrekventovanejšej rannej špičke pribudnú desiatky miest na sedenie, ktoré cestujúcim zabezpečia komfortnejšie každodenné dochádzanie do hlavného mesta. Je to výsledok rokovaní ministerstva dopravy so súkromným dopravcom RegioJet. Ide tak o prvú fázu navyšovania kapacity na tejto trati, pričom sa obe strany dohodli na ďalších krokoch, ktorých cieľom je nasadenie poschodových vlakov.

„Teší ma, že ľudia pocítia zvýšenie kapacity, keďže v rannej špičke pribudnú desiatky miest na sedenie. Konkrétne hovoríme o navýšení v priemere o 100 miest v najvyťaženejších vlakoch. Hlavné je, že sme dosiahli výsledok, ako sme sľúbili, a v našej snahe zabezpečiť ľuďom komfort a bezpečné cestovanie budeme pokračovať aj naďalej,“ uviedol minister dopravy a výstavby Arpád Érsek.

„RegioJet sa snažil prísť s riešením, ktoré umožní čo najrýchlejšie navýšiť kapacity spojov v špičke. Trať Bratislava – Komárno predstavuje z hľadiska nárastu počtu cestujúcich európsky unikát a prevádzka na tejto trati je hustotou spojenia – cez výrazné kapacitné limity – už teraz obdobná, ako na mestských železniciach typu S-Bahn v Nemecku či Rakúsku,“ dodáva Aleš Ondrůj, tlačový hovorca RegioJet.

Súkromný dopravca po dohode s rezortom dopravy nasadí do zrýchleného vlaku REX1770 na trati z Komárna, resp. Dunajskej Stredy do Bratislavy súpravu z rýchlikových vozňov a navýši aj kapacitu ďalších osobných vlakov v špičke.

Avizované poschodové vlaky budú nasadzované postupne v ďalšom kroku, hneď ako dôjde k uzatvoreniu zmluvy o ich odkúpení od nemeckých železníc a vozne získajú technickú licenciu na prevádzku na Slovensku. Celkovo obidve strany našli riešenie, ktoré umožní postupne v konečnej fáze zvýšiť v najvyťaženejších vlakoch počet miest na sedenie o 100 až 150, čím sa výrazne zlepší kvalita cestovania.

Ministerstvo dopravy intenzívne rieši situáciu na frekventovanej železničnej trati Bratislava – Komárno. Za posledných päť rokov sa počet cestujúcich na trati Bratislava - Komárno takmer zdvojnásobil a v porovnaní s predchádzajúcim rokom narástol iba v roku 2018 počet cestujúcich o 1 milión. Situáciu na trati však komplikuje fakt, že ide o jednokoľajnú trať, kde treba zabezpečiť priepustnosť všetkých už existujúcich vlakových súprav. Preto ministerstvo dopravy pracuje na ďalších, finančne aj časovo rýchlo vykonateľných opatreniach, ktoré by zlepšili priepustnosť na trati a znamenali tak viac odvezených ľudí.

Back