Preskočiť na hlavný obsah
Oficiálna stránka SK

Doména gov.sk je oficálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Ministerstvo dopravy SR
  1. Domov
  2. Pre verejnosť
  3. Tlačové správy
  4. Detail

Ďalším úsekom liberalizácie bude trať Bratislava – Komárno

Ďalším úsekom, ktorý bude pripravený na liberalizáciu, je trať medzi Bratislavou – Dunajskou Stredou a Komárnom. Ministerstvo dopravy vydalo oznámenie o zámere vypísať súťaž na túto trať v Úradnom vestníku Európskej únie.

Ďalším úsekom, ktorý bude pripravený na liberalizáciu, je trať medzi Bratislavou – Dunajskou Stredou a Komárnom. Ministerstvo dopravy vydalo oznámenie o zámere vypísať súťaž na túto trať v Úradnom vestníku Európskej únie. Ide o podmienku zverejnenia rok pred samotným konaním súťaže. Na trati dnes verejnú osobnú dopravu zabezpečuje súkromný dopravca RegioJet a úsek patrí k vysoko vyťaženým z hľadiska každodenného cestovania.

„Táto trať sa teší vysokému záujmu cestujúcich. Veríme, že liberalizácia prinesie ďalšie zlepšovanie služieb a komfortnejšie cestovanie pre všetkých. Záleží nám na tom, aby celý proces prebehol bez zbytočných chýb a aby súťaž priniesla predovšetkým výhody ako dostatok kapacity a prilákala do vlakov ďalších cestujúcich“ uviedol minister dopravy Arpád Érsek.

Železničná trať Bratislava – Komárno je dlhá 100 km a ide o jednokoľajnú železničnú trať. Elektrifikované sú krátke úseky v Bratislave a v Komárne. Z dôvodu zvýšeného záujmu o každodenné cestovanie z okolitých oblastí sa v roku 2011 vykonala jej rekonštrukcia v úseku Podunajské Biskupice – Dunajská Streda.

V súčasnosti medzi Dunajskou Stredou a Bratislavou premávajú vlaky v hodinových intervaloch, v špičkových časoch sú intervaly skrátené na 30 minút. Z Komárna do Bratislavy je nastavený dvojhodinový interval, ktorý je v špičke zahustený na jednu hodinu. Technické možnosti križovania a samotnej priepustnosti tejto jednokoľajnej trate však nepovoľujú možnosť vedenia hustejšieho sledu vlakov.

Ministerstvo dopravy pre zlepšovanie súčasného stavu podniká viacero krokov v súvislosti so zvyšovaním kapacity vlakov. V budúcnosti sa preto uvažuje aj o možnosti prípadného zdvojkoľajnenia. K investičným zámerom zároveň patrí pridanie ďalších zastávok či modernizácia zabezpečovacích zariadení z bezpečnostných dôvodov.

Od roku 2012 osobnú dopravu medzi Bratislavou a Komárnom zabezpečuje súkromný dopravca RegioJet. Zmluva mu končí v roku 2020. Ministerstvo dopravy chce transparentnou verejnou súťažou umožniť, aby sa o prevádzkovanie vybraných železničných tratí mohlo uchádzať široké spektrum dopravcov, teda malých aj veľkých. V súlade s európskou legislatívou a podmienkami EÚ by sa oznámené trate mohli začať súťažiť už v roku 2019.

Back