Preskočiť na hlavný obsah
Oficiálna stránka SK

Doména gov.sk je oficálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Ministerstvo dopravy SR
  1. Domov
  2. Pre verejnosť
  3. Tlačové správy
  4. Detail

Európska komisia schválila nové elektrické vlaky

Európske investície zásadne menia stav železničnej dopravy na Slovensku. Do Žilinského kraja pribudne postupne v rokoch 2019-2021 až 25 nových komfortných vlakových súprav pre regionálnu dopravu.

Európske investície zásadne menia stav železničnej dopravy na Slovensku. Do Žilinského kraja pribudne postupne v rokoch 2019-2021 až 25 nových komfortných vlakových súprav pre regionálnu dopravu. Európska komisia schválila na tento projekt z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII) príspevok vo výške 134,5 milióna eur.

„Nové vlaky, ktoré v posledných rokoch pribúdajú do slovenských regiónov, sú pre cestujúcich ďalším z argumentov, prečo nechať auto doma a cestovať do práce, či do školy verejnou dopravou. Je to správna cesta, a som veľmi rád, že Európska komisia nám pomáha na našej ceste k ekologickejšej doprave,“ povedal minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek.

V rokoch 2010-2015 vďaka fondom EÚ pribudlo do slovenských regiónov 100 nových a zmodernizovaných regionálnych vlakov. V novom programovom období sú zatiaľ naplánované dva projekty obnovy vlakov: 25 elektrických vlakov pre Žilinský región a 21 dieselových vlakov, ktoré budú premávať v okolí Zvolena a Banskej Bystrice.

Ďalšou dobrou správou z oblasti železníc je zazmluvnenie veľkého projektu modernizácie železničnej trate medzi Púchovom a Považskou Teplou. Ministerstvo dopravy schválilo žiadosť o nenávratný finančný príspevok vo výške takmer 350 miliónov eur a zaslalo tento železničný projekt na schválenie do Bruselu. Zazmluvnenie projektu v praxi znamená, že odteraz už bude možné refundovať stavebné práce z eurofondov, kým boli doteraz preplácané zo štátneho rozpočtu.

Zazmluvnenie v prioritnej osi 1 (modernizácia železníc a nákup vlakov) narástlo po zazmluvnení projektu Púchov – Považská Teplá na 77 percent. Ďalších viac ako 330 miliónov je pripravených na rozvoj železničnej dopravy v prioritnej osi 5 (mimo siete hlavných európskych koridorov).

Celkovo je v OPII zazmluvnená už polovica alokácie (1 985 044 998 eur).

Back