Preskočiť na hlavný obsah
Oficiálna stránka SK

Doména gov.sk je oficálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Ministerstvo dopravy SR
  1. Domov
  2. Pre verejnosť
  3. Tlačové správy
  4. Detail

Košický rýchlostný obchvat sa stal realitou, vydýchnu si mešťania aj tranzit

Nový, viac ako 14-kilometrový ťah rýchlostnej cesty Košice, Šaca – Košické Oľšany, II. úsek, sme slávnostne otvorili a od dnešného večera bude plne k dispozícii motoristom. Úsek výrazne pomôže tranzitnej doprave, ale aj motoristom smerujúcim do Košíc, ktorí zaznamenajú úbytok tranzitnej dopravy pri ich ceste v rámci mesta.

Nový, viac ako 14-kilometrový ťah rýchlostnej cesty Košice, Šaca – Košické Oľšany, II. úsek, sme slávnostne otvorili a od dnešného večera bude plne k dispozícii motoristom. Úsek výrazne pomôže tranzitnej doprave, ale aj motoristom smerujúcim do Košíc, ktorí zaznamenajú úbytok tranzitnej dopravy pri ich ceste v rámci mesta. 

Košický obchvat je významná infraštruktúrna injekcia pre celý región, ktorá pomôže metropole východu riešiť chronické dopravné ťažkosti. Novootvorený úsek rýchlostnej cesty je najväčšou infraštruktúrnou investíciou v košickom regióne od čias otvorenia tunajšej prihraničnej rýchlostnej cesty R4 a neďalekej diaľnice D1. Spája práve ťahy R4 a D1, čo umožňuje úplne obísť mesto po juhovýchodnej strane. Tranzitujúci motoristi sa tak pohodlne preradia z diaľnice D1 na R4 v smere na Maďarsko alebo naopak z Maďarska v smere na Prešov. 

„Košice jednoznačne patria medzi mestá, do ktorých sme potrebovali priniesť efektívne riešenie dopravnej situácie čo najskôr. Druhé najväčšie mesto Slovenska každodenne zápasí s mimoriadne vysokými dopravnými intenzitami. Počas dopravných špičiek je doprava komplikovaná, nehovoriac o dňoch, kedy v meste prebieha nejaká oprava. Nový rýchlostný obchvat prináša systematické riešenie,“ povedal minister dopravy SR Jozef Ráž.

Obchvat druhého najväčšieho mesta Slovenska sa začína v križovatke Košice, juh a končí v križovatke Hrašovík, kde sa ďalej napojí na existujúcu R4 a diaľnicu D1. Motoristi tak obídu nielen Košice, ale vyhnú sa aj blízkym obciam. Najväčší úbytok áut sa očakáva z terajšej cesty prvej triedy, ktorou podľa posledného sčítania dopravy prechádza na vybraných úsekoch 40-tisíc vozidiel denne, na moste VSS dokonca viac ako 50-tisíc vozidiel denne. Podľa predbežných odhadov by sa na novú rýchlostnú cestu mala presunúť prakticky celá tranzitná doprava, čo podstatne zníži zaťaženie práve na spomínaj ceste I. triedy idúcej cez intravilán mesta Košice.

„Obchvat výrazne odľahčí najviac exponované cesty v Košiciach. Menej áut bude v oblastiach ako privádzač Zelený dvor, Prešovská cesta, ulica Osloboditeľov, Južné nábrežie, križovatka VSS, kde sú aktuálne dopravné zápchy bežnou súčasťou života Košičanov. V rámci výstavby košického obchvatu sa postavili aj štyri úplne nové mosty ponad rýchlostnú cestu, ktoré už niekoľko mesiacov slúžia motoristom,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ NDS Filip Macháček.

Ťah rýchlostnej cesty je súčasťou medzinárodnej trasy Via Carpatia, ktorá vedie z Grécka až do Litvy. 

Projekt obchvatu Košíc bol financovaný aj zo zdrojov Európskej únie – z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra a Programu Slovensko. V rámci cestnej siete bude úsek zaradený nie ako R2, ale ako R4 na základe aktualizácie dopravného značenia. Pôvodne mal byť úsek stavaný v celku ako „R2 Šaca - Košické Oľšany“. Neskôr sa stavba rozdelila. I. úsek však bude naďalej označený ako R2.

Back