Preskočiť na hlavný obsah
Oficiálna stránka SK

Doména gov.sk je oficálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Ministerstvo dopravy SR
  1. Domov
  2. Pre verejnosť
  3. Tlačové správy
  4. Detail

Modernizáciu železnice Púchov- Považská Teplá preplatí Brusel

Aj posledný chýbajúci úsek modernizácie železničnej trate z Bratislavy do Žiliny bude preplatený z eurofondov.

Modernizáciu železnice Púchov- Považská Teplá preplatí Brusel

Aj posledný chýbajúci úsek modernizácie železničnej trate z Bratislavy do Žiliny bude preplatený z eurofondov. Ide o 16 kilometrov dlhý úsek medzi mestami Púchov a Považská Teplá. Do roku 2021 bude zmodernizovaný na rýchlosť do 160 km/hod. Grant, ktorý už schválila Európska komisia, je vo výške viac ako 285 miliónov eur.

„Zmysluplné čerpanie fondov Európskej únie je jedna z mojich najväčších priorít a som veľmi rád, že sa nám ju darí aj napĺňať. Príkladom toho je aj schválenie veľkého železničného projektu pri Púchove. Je to jeden z najnáročnejších úsekov na hlavnom železničnom koridore do Žiliny, ktorý sa aktuálne stavia vďaka podpore z eurofondov. Rovnako náročné však bolo obhájiť tento projekt v Bruseli,“ povedal minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek.

Informácie o projekte ŽSR, Modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina, pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – I. etapa (Púchov – Považská Teplá)

Tento projekt je technicky, organizačne a investične veľmi náročnou stavbou, ktorá je rozdelená do piatich samostatných ucelených častí. V rámci projektu sa modernizujú železničné stanice Považská Bystrica a Považská Teplá a medzistaničné úseky Púchov – Považská Bystrica a Považská Bystrica – Považská Teplá. Realizujú sa tiež nevyhnutné úpravy spojené s napojením nového medzistaničného úseku Púchov – Považská Bystrica na už zmodernizovanú železničnú stanicu Púchov a prepnutie celého úseku Púchov – Žilina (mimo) na striedavú trakciu.

Trať sa po modernizácii skráti zo súčasných 18,742 km na 15,921 km, pričom takmer celý medzistaničný úsek Púchov – Považská Bystrica je vedený v novej trase. V rámci stavby sa budujú dva nové tunely – Milochov s dĺžkou 1861 m a tunel Diel s dĺžkou 1082 a nové náročné mostné objekty železničného premostenia Váhu, derivačného kanála a vodného diela Nosice (14 ks nových mostov), 6 nových cestných mostov a 4 podchody pre cestujúcich.

Modernizácia tohto úseku je financovaná z Kohézneho fondu EÚ v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Projekt bol na národnej úrovni zo strany ministerstva dopravy a výstavby SR schválený v septembri 2018 a následne v marci 2019 predložený na schválenie Európskej komisii. Celková výška nenávratného finančného príspevku z OPII je vyše 335 mil. eur, z toho zdroj EÚ je vyše 285 mil. eur.

Modernizáciu železnice Púchov- Považská Teplá preplatí Brusel
Back