Preskočiť na hlavný obsah
Oficiálna stránka SK

Doména gov.sk je oficálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Ministerstvo dopravy SR
  1. Domov
  2. Pre verejnosť
  3. Tlačové správy
  4. Detail

O krok bližšie k rozsiahlej oprave mostov

Ministerstvu dopravy SR sa podarilo vybrať firmu, ktorá zanalyzuje všetky mosty na cestách I. triedy v štyroch najhorších kategóriách stavebno-technického stavu, a určí, koľko a ktoré konkrétne mosty sa opravia.

Ministerstvu dopravy SR sa podarilo vybrať firmu, ktorá zanalyzuje všetky mosty na cestách I. triedy v štyroch najhorších kategóriách stavebno-technického stavu, a určí, koľko a ktoré konkrétne mosty sa opravia. Dnes sme s víťazným konzorciom podpísali zmluvu.

Slovenská správa ciest spravuje 1 772 mostov, z toho v zlom, veľmi zlom alebo havarijnom stave ich je 857. Poradenská firma vypracuje štúdiu realizovateľnosti a určí kritéria, podľa ktorých sa budú vyberať mosty na opravu a následne spracuje ich zoznam. Týka sa to mostov v štyroch najhorších kategóriách stavebno-technického stavu (uspokojivý, zlý, veľmi zlý a havarijný), dokopy ich je viac ako 1 100.

„Dnes môžem opäť oznámiť dobrú správu, sme o krok bližšie k tomu, aby boli mosty v správe štátu v lepšom stave. Ak sa tento model ukáže ako správny, vieme know-how ponúknuť aj samosprávam. Ako som už niekoľkokrát povedal, u nás majú dvere otvorené,“ priblížil minister dopravy SR Jozef Ráž.

Poradenská firma ďalej posúdi možné dopravné obmedzenia pri opravách mostov a bude ich koordinovať s Národnou diaľničnou spoločnosťou, Slovenskou správou ciest a samosprávnymi krajmi. Budeme klásť dôraz na to, by boli tieto opravy a obchádzkové trasy dobre naplánované.

Toto celé by malo vysúťažené konzorcium dokončiť na konci roka 2025, následne všetko posúdi Ministerstvo financií SR. Potom podľa výstupov zo štúdie uskutočniteľnosti spolu s víťazným uchádzačom spracujeme súťažné podklady a dokumentáciu na výber koncesionára.

V rámci verejnej súťaže uchádzači predložili niekoľko tisíc strán dokumentácie, preto bolo vyhodnocovanie náročné. Víťazné konzorcium je vedené firmou Wood & Company a uspelo s cenou 7,6 milióna €, čím sme ušetrili takmer dva milióny €, keďže predpokladaná hodnota zákazky bola 9,6 milióna €.

Back