Preskočiť na hlavný obsah
Oficiálna stránka SK

Doména gov.sk je oficálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Ministerstvo dopravy SR
  1. Domov
  2. Pre verejnosť
  3. Tlačové správy
  4. Detail

Obchvat mesta Šaľa sa začne stavať už tento rok

Projekt výstavby obchvatu Šale bol štúdiou realizovateľnosti potvrdený ako najpotrebnejší úsek cesty I/75 Galanta – Šaľa – Nové Zámky.

Severný variant obchvatu mesta Šaľa – cesta I/75

Projekt výstavby obchvatu Šale bol štúdiou realizovateľnosti potvrdený ako najpotrebnejší úsek cesty I/75 Galanta – Šaľa – Nové Zámky. Ministerstvo dopravy a výstavby SR odporučilo pokračovať v pripravovanom variante obchvatu a Slovenská správa ciest následne vyhlásila tender na jeho zhotoviteľa. S výstavbou obchvatu mesta Šale by sa malo začať už tento rok.

Cieľom štúdie uskutočniteľnosti bolo posúdenie technicky, ekonomicky a environmentálne najvhodnejšieho riešenia trasy cesty v danom úseku, s vyhodnotením už navrhnutých trás a prípadné doplnenie variantov. Projekt obchvatu mesta Šaľa je jednou z mojich priorít aj vzhľadom na to, že v meste je veľmi vysoká intenzita dopravy. Som rád, že štúdia potvrdila navrhovaný severný variant ako vhodný na výstavbu a verím, že súťaž na zhotoviteľa a odovzdanie staveniska prebehne už v tomto roku,“ povedalArpád Érsek, minister dopravy a výstavby SR.

Verejné obstarávanie vyhlásila Slovenská správa ciest (SSC) hneď potom ako výsledky štúdie uskutočniteľnosti potvrdilo ministerstvo dopravy aj Útvar hodnoty za peniaze. Štúdia posudzovala dva varianty obchvatu – severný a južný. Oba posudzované varianty sa javia ako uskutočniteľné s významnými spoločenskými prínosmi. Ministerstvo dopravy odporúčalo SSC pokračovať v realizácii severného obchvatu Šale, vzhľadom na to, že je v súlade s územným plánom, má pripravenú projektovú dokumentáciu a príslušné povolenia v zmysle platnej legislatívy.

Šaľa má momentálne jediný most ponad rieku Váh, na ktorom sa sústreďuje všetka tranzitná a vnútromestská doprava. Hustá premávka v meste pri prejazde tranzitnej dopravy výrazne zaťažuje mesto a zhoršuje stav životného prostredia. Nový obchvat mesta bude mať 11,8 km a obsahuje nový most ponad rieku s dĺžkou 705 metrov. Začiatok preložky cesty I/75 je približne 120 metrov za existujúcim premostením odvodňovacieho kanála z vodného diela Kráľová, západne od obce Kráľová nad Váhom. Severozápadne obchádza obec Kráľová nad Váhom s premostením ponad rieku Váh a následne severne obchádza obec Dlhá nad Váhom, mesto Šaľa a obec Trnovec nad Váhom. Nad obcou Trnovec nad Váhom križuje trasa mimoúrovňovo železničnú vlečku do podniku Duslo, a. s.. Koniec trasy sa nachádza pri obci Horný Jatov za križovatkou s cestou III. triedy. Predpokladaná cena výstavby je viac ako 60 miliónov eur. Projekt bude financovaný s príspevkom z eurofondov prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Severný variant obchvatu mesta Šaľa – cesta I/75
Back