Preskočiť na hlavný obsah
Oficiálna stránka SK

Doména gov.sk je oficálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Ministerstvo dopravy SR
  1. Domov
  2. Pre verejnosť
  3. Tlačové správy
  4. Detail

Ráž s Tarabom ohlásili posun v modernizácii železničnej trate na Záhorí

​​​​​​​Modernizácia železničnej trate od Devínskej Novej Vsi po hranicu s Českou republikou môže napredovať rýchlejšie. Železnice Slovenskej republiky získali dôležitý dokument.

Modernizácia železničnej trate od Devínskej Novej Vsi po hranicu s Českou republikou môže napredovať rýchlejšie. Železnice Slovenskej republiky získali dôležitý dokument.

Trať Devínska Nová Ves – Kúty – štátna hranica s Českou republikou je jedna z kľúčových železničných stavieb, po dokončení modernizácie tu vlaky budú môcť jazdiť rýchlosťou až 200 km/h. Práce v minulosti skomplikovala pandémia COVID-19, kríza so stavebnými materiálmi pre konflikt na Ukrajine či minuloročné povodne. Rovnako tak bolo problematické získavanie niektorých povolení. Situácia sa však pohla a ŽSR dostali právoplatné Oznámenie o zmene navrhovanej činnosti posúdenia vplyvov na životné prostredie (EIA) týkajúce sa časti stavby v katastrálnom území v Plaveckom Štvrtku.

„Som rád, že konečne máme v rukách tento dokument a tak môžeme pokračovať v ďalších dôležitých krokoch pre získanie potrebných povolení k stavbe. Je pre nás kľúčové modernizovať železnice, pretože len kvalitné a rýchle trate v kombinácii s modernými vlakmi nám pomôžu presvedčiť ľudí, aby nechali doma autá a využívali verejnú dopravu,“ povedal minister dopravy Jozef Ráž.

Potrebný dokument získali ŽSR od Ministerstva životného prostredia SR. To rozhodlo o tom, že zamieta takzvaný rozklad proti pôvodne udelenej EIA s tým, že tento rozklad bol nedôvodný.

„Pri budovaní veľkých infraštruktúrnych projektov Slovensko zaostáva za okolitými krajinami aj preto, že moji predchodcovia na ministerstve životného prostredia sabotovali ich povoľovanie, čo spôsobilo terajší žalostný stav. Som rád, že sa pod mojím vedením zrýchlili procesy vydávania povolení pre všetky podstatné úseky diaľnic a v tomto prípade aj železníc na Slovensku,“ uzavrel podpredseda vlády a minister životného prostredia Tomáš Taraba.

Aktuálne práce:

Devínska Nová Ves – Zohor:

  • prebiehajú výruby, prekládky sietí, príprava nadjazdov, dočasné nástupištia, výkop podchodu
  • súvisiace výluky potrvajú v Zohore minimálne do konca roka 2026

Kúty – štátna hranica s ČR:

  • hotová 1. koľaj, dokončené mosty cez Moravu, aktuálne sa pracuje na 2. koľaji

Zohor – Malacky:

  • začiatok prác plánovaný koncom roka 2025
Back