Preskočiť na hlavný obsah
Oficiálna stránka SK

Doména gov.sk je oficálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Ministerstvo dopravy SR
  1. Domov
  2. Pre verejnosť
  3. Tlačové správy
  4. Detail

Stavenisko najsevernejšieho úseku D3 sme odovzdali zhotoviteľovi

Slávnostne poklepaný základný kameň má úsek D3 Oščadnica – Čadca, Bukov, II. polprofil.

Ministerstvo dopravy SR spolu s Národnou diaľničnou spoločnosťou dnes oficiálne odovzdalo stavenisko prvého z trojice úsekov kysuckej D3-ky. Slávnostne poklepaný základný kameň má úsek D3 Oščadnica – Čadca, Bukov, II. polprofil. Výstavba úseku s druhou rúrou tunela Horelica sa tak môže oficiálne začať.

„Som veľmi rád, že sa konečne nestretávame iba pri stole, ale priamo v teréne, kde nás už čoskoro vystriedajú stavebné mechanizmy, aby začali s prípravou staveniska a so všetkými úvodnými prácami,“ vyzdvihol minister dopravy SR Jozef Ráž. 

Zo stavebného hľadiska pôjde v porovnaní s ďalšími dvoma úsekmi o najkomplikovanejší, keďže sa bude raziť nová tunelová rúra. „Úsek, ktorý dnes práve štartuje výstavbu, bude dlhý 5,3 kilometra v polovičnom profile. Okrem tunelovej rúry bude súčasťou aj jedno odpočívadlo, nové stredisko správy a údržby, 21 mostov a taktiež aj migračný koridor pre zver,“ vymenoval Tomáš Mateička, riaditeľ úseku prípravy NDS. 

Národná diaľničná spoločnosť plánuje odovzdávanie stavenísk pri zvyšných dvoch úsekoch už v dohľadnej dobe. Celá kysucká tepna D3 bude mať 26 kilometrov. Celkovo ide o výstavbu takmer 60 mostov, troch križovatiek a 40 kilometrov protihlukových stien.

„Diaľničný ťah celej D3 na Kysuciach odláka časť osobných i nákladných áut zo súčasnej cesty prvej triedy. Veľkému úbytku kamiónov sa potešia najmä obyvatelia obcí Oškerda, Radoľa, Povina či Kysucký Lieskovec,“ podotkol generálny riaditeľ NDS Filip Macháček.

Zazmluvnená cena úseku s druhou rúrou tunela Horelica je 230,4 milióna eur bez DPH. Vysúťažená suma za všetky tri úseky predstavuje 890 miliónov eur bez DPH, pričom dominantná časť sa uhradí z eurofondov v rámci Programu Slovensko. 

 „Teší ma, že môžem zastupovať Európsku komisiu pri poklepaní základného kameňa tejto významnej investície na Slovensku, ktorá je súčasťou transeurópskej dopravnej siete TEN – T a zlepší prepojenie Slovenska s Českom a Poľskom. Projekt je dôležitou súčasťou rozvoja regionálnej dopravy, vďaka ktorému sa zlepší životná úroveň ľudí nielen z okolia, skráti sa čas, ktorý musia stráviť v autách a zvýši sa ich bezpečnosť na cestách. Okrem toho výstavba diaľničného úseku posilní aj ekonomickú silu regiónu, rozvinie potenciál pre zvýšenie zamestnanosti aj jeho konkurencieschopnosť. Tento projekt je ukážkou toho, že podpora projektov v regiónoch je dôležitou súčasťou rozvoja celej Európy, pretože nám otvára nové cesty, fyzické aj tie pomyselné,“ uviedol Radim Dvořák, zástupca vedúceho Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku.

Podľa dostupných analýz pri obci Oškerda je možné po dobudovaní kysuckej D3 očakávať až o 12 000 menej osobných a o 6 000 menej nákladných áut využívajúcich cestu I/11. Pri ostatných uvedených obciach sa úbytok pohybuje okolo 7 000 pri osobnej doprave a zhruba okolo 5 000 pri nákladnej doprave za 24 hodín. Zároveň kysucká D3 výrazne zjednoduší život aj samotným budúcim užívateľom ťahu, ktorí ušetria cestovný čas najmä v rannej a popoludňajšej špičke.

Back