Preskočiť na hlavný obsah
Oficiálna stránka SK

Doména gov.sk je oficálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Ministerstvo dopravy SR
  1. Domov
  2. Pre verejnosť
  3. Tlačové správy
  4. Detail

Železnice na Záhorí zmodernizujú. Nasledovať budú ďalšie, tvrdí minister dopravy

Dlho očakávaná rekonštrukcia železničnej trate z Bratislavy po hranicu s Českou republikou bude trvať približne tri roky.

Železnice na Záhorí zmodernizujú. Nasledovať budú ďalšie, tvrdí minister dopravy

Dlho očakávaná rekonštrukcia železničnej trate z Bratislavy po hranicu s Českou republikou bude trvať približne tri roky. Za účasti ministra dopravy a výstavby SR Andreja Doležala dnes Železnice SR podpísali zmluvu o dielo s zhotoviteľom, ktorým je taliansko-slovenské združenie stavebných firiem.

„Železničná doprava bola u nás dlhodobo podfinancovaným sektorom. Vďaka možnosti zaplatiť modernizáciu železníc z európskych peňazí, ktoré môžeme získať v najbližších rokoch na zelené projekty, sa to dúfam zmení. Na Slovensku je mnoho tratí, ktoré potrebujú nutne modernizáciu,“ povedal po podpise zmluvy Minister dopravy a výstavby SR. Podľa Andreja Doležala medzi ne patrí aj trať z Devínskej Novej Vsi do Kútov a Českej republiky, ktorá je navyše medzinárodným európskym koridorom. Nasledovať budú ďalšie dôležité a užitočné projekty, ktoré nám prinesú pohodlnejšie a bezpečnejšie cestovanie vlakom po celej krajine. Ide napríklad o železničný uzol Žilina, úseky na Liptove, či pod Tatrami, povedal Andrej Doležal, minister dopravy a výstavby SR.

Projekt s názvom „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/ČR“ zahŕňa modernizáciu dvoch traťových úsekov a implementáciu európskeho systému riadenia jazdy vlakov (ERTMS) na úseku železničnej trate Bratislava – Kúty – štátna hranica SR/ČR. Stavebné práce pri modernizácii trate sú plánované na viac ako tri roky. Modernizácia sa realizuje cez žltý FIDIC („naprojektuj a postav“). Bude spolufinancovaná z európskych zdrojov – z Nástroja na prepájanie Európy (CEF). Realizácia časti projektu bude hradená zo súčasného programového obdobia 2014 - 2020 (oprávnenosť výdavkov je do roku 2023) a druhá časť z programového obdobia 2021 - 2027 (kde sa oprávnenosť očakáva do 2029).

Stavebné práce na úseku Malacky – Kúty, ktoré nie sú súčasťou aktuálne podpísanej zmluvy o dielo, sú tiež plánované na financovanie z nových európskych zdrojov.

Vyjadrenie ministra na videu

Železnice na Záhorí zmodernizujú. Nasledovať budú ďalšie, tvrdí minister dopravy
Back