Skočiť na obsah

Otázky v rámci PTK

1. Považuje účastník PTK dokumenty „Projektový zámer“ a „Prístup k projektu“ zverejnené na webovej stránke Verejného obstarávateľa https://www.mindop.sk/ministerstvo-1/doprava-3/civilne-letectvo/vyuzivanie-vzdusneho-priestoru-slovenskej-republiky/NSIPPVPSR/PTK za dostatočné, určité a zrozumiteľné z pohľadu jednoznačného definovania predmetu zákazky, požiadaviek na predmet zákazky a zabezpečenia čestnej hospodárskej súťaže, ktorý bude umožňovať predloženie kvalifikovanej ponuky?

Ak nie, prosíme účastníka PTK uviesť dôvody a konkrétne návrhy na doplnenie opisu predmetu zákazky, resp. identifikovanie prekážok, pre ktoré na základe poskytnutého opisu nie je možné predložiť kvalifikovanú ponuku.

 

2. Aké iné informácie/dokumenty nad rámec poskytnutých dokumentov potrebuje účastník PTK vedieť a poznať na riadne ocenenie predmetu zákazky?

 

3. Identifikoval účastník PTK nejakú časť alebo informáciu v podkladoch, ktorá by účastníkovi PTK bezdôvodne bránila v účasti alebo túto účasť neprimerane sťažila?

Ak áno, prosíme účastníka PTK uviesť, ktorá časť to je a ako ju navrhujete upraviť. 

 

4. Sú podľa názoru účastníka PTK v dostatočnej miere a rozsahu identifikované aktivity v rámci dokumentov „Projektový zámer“ a „Prístup k projektu“ pre takýto typ zákazky?

 

5. Má zmysel zvažovať rozdelenie celého predmetu zákazky na niekoľko častí (rozdelenie zákazky na časti podľa § 28 zákona o verejnom obstarávaní) alebo je vhodnejšie zákazku vnútorne nedeliť na časti?

 

6. Ak by verejný obstarávateľ nerozdelil zákazku na časti, aké sú hlavné argumenty, pre ktoré nie je účelné a vhodné tento predmet zákazky rozdeliť na časti?

 

7. Vedel by účastník PTK plniť (poskytnúť) predmet zákazky sám, alebo by musel / preferoval využitie subdodávateľov, resp. by vytvoril skupinu dodávateľov?

 

8. Považuje účastník PTK lehotu dodania predmetu zákazky uvedenú v  dokumentoch „Projektový zámer“ a „Prístup k projektu“ za primeranú?

Ak nie, prosíme účastníka PTK uviesť, akú lehotu dodania považuje vzhľadom na rozsah predmetu zákazky za primeranú.

 

9. Aké podmienky účasti technickej alebo odbornej spôsobilosti by bolo vhodné určiť?

Verejný obstarávateľ uplatní podmienky účasti podľa § 34 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní.

Aké typy zmlúv (referencií) a aký počet zmlúv (referencií) by mal verejný obstarávateľ vyžadovať a za aké obdobie predchádzajúce vyhláseniu verejného obstarávania?

Je vhodné vyžadovať zmluvy za obdobie dlhšie ako sú predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania?

Je vhodné vyžadovať zmluvu v hodnote zákazky, alebo na účely zabezpečenia širšej hospodárskej súťaže je vhodnejšie nastaviť požiadavky na zmluvy (referencie) v nižšej hodnote ako PHZ, ale predmet požadovaných zmlúv by bol špecializovaný s ohľadom na jednotlivé parciálne časti predmetu zákazky?

 

10. Aké sociálne, resp. environmentálne, resp. iné hľadisko spoločensky zodpovedného verejného obstarávania by účastník PTK považoval za vhodné / primerané?

 

11. Má účastník PTK poistenie zodpovednosti na predmet podnikania (poistenie IT služieb)?

Ak áno, prosíme účastníka PTK uviesť, v akej výške má toto zodpovednostné poistenie.

 

12. Verejný obstarávateľ má úmysel eliminovať špekulatívne ponuky. Preto zvažuje požadovať zábezpeku za ponuku podľa § 46 zákona o verejnom obstarávaní.

Akú výšku zábezpeky považuje účastník PTK za akceptovateľnú?

 

13. Aké informácie, nad rámec poskytnutých podkladov, potrebuje účastník PTK na riadne nacenenie predmetu zákazky?

Aké riziká, neistoty započítal účastník PTK do odhadovanej ceny?

Má zmysel uplatniť elektronickú aukciu, je možné očakávať, že subjekty budú ďalej znižovať cenu za predmetom zákazky smerom nadol pri uplatnení tohto inštitútu?

 

14. V prípade, ak by verejný obstarávateľ stanovil lehotu na predkladanie ponúk v dĺžke 30 kalendárnych dní odo dňa odoslania oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania publikačnému úradu, je to dostatočná lehota na prípravu ponuky do vyhláseného verejného obstarávania alebo je potrebné primerane lehotu predĺžiť, t. j. určiť dlhšiu ako minimálnu zákonnú lehotu na predkladanie ponúk?

Ak áno, prosíme účastníka PTK uviesť, o aký čas navrhuje lehotu na predkladanie ponúk predĺžiť, nad zákonom stanovenú lehotu min. 30 dní (ak by išlo o verejnú súťaž).

 

15. S akými najčastejšími prekážkami / ťažkosťami sa účastník PTK doteraz pri realizácii obdobného predmetu plánovanej zákazky stretol a ako sa s nimi vysporiadal?

 

16. Má účastník PTK iné, súvisiace poznámky k predmetu zákazky alebo k zverejneným podkladom?

Ak áno, prosíme účastníka PTK uviesť aké.

 

17. Mal by účastník PTK záujem zúčastniť sa plánovaného verejného obstarávania a predložil by ponuku na predmet zákazky?

 

18. Akú cenovú ponuku na predmet zákazky (v eurách) by mohol verejný obstarávateľ očakávať s nacenením jednotlivých častí/modulov/funkcionalít?

 

 

19. V nadväznosti na otázku týkajúcu sa lehoty dodania predmetu zákazky uvedenú v  dokumentoch „Projektový zámer“ a „Prístup k projektu“ je možné podľa účastníka PTK predmet zákazky v tejto lehote vyvinúť od základu alebo je možné využiť existujúce riešenia?

Podľa odpovede na uvedenú otázku prosíme účastníka konania prispôsobiť odpoveď na otázku týkajúcu sa cenovej ponuky.

 

20. Je možné podľa účastníka PTK predmet zákazy riešiť nadstavbou alebo rozšírením existujúcich systémov a zariadení?

 

21. Považuje účastník PTK požiadavky na predmet zákazky uvedené v dokumentoch „Projektový zámer“ a „Prístup k projektu“ zverejnené na webovej stránke Verejného obstarávateľa https://www.mindop.sk/ministerstvo-1/doprava-3/civilne-letectvo/vyuzivanie-vzdusneho-priestoru-slovenskej-republiky/NSIPPVPSR/PTK za dostatočné na splnenie základných požiadaviek vyplývajúcich z príslušných právnych predpisov upravujúcich oblasť predmetu zákazky?

Ak požiadavky na podmet zákazky presahujú rámec základných požiadaviek vyplývajúcich z príslušných právnych predpisov upravujúcich oblasť predmetu zákazky, prosíme účastníka PTK uviesť konkrétne návrhy na vypustenie tých požiadaviek, ktoré sú nad rámec základných požiadaviek vyplývajúcich z príslušných právnych predpisov upravujúcich oblasť predmetu zákazky.

Ak požiadavky na podmet zákazky nedosahujú rámec základných požiadaviek vyplývajúcich z príslušných právnych predpisov upravujúcich oblasť predmetu zákazky, prosíme účastníka PTK uviesť konkrétne návrhy na doplnenie požiadaviek, aby boli splnené základné požiadavky vyplývajúce z príslušných právnych predpisov upravujúcich oblasť predmetu zákazky.

 

 

 

 

__________

Aktualizácia ku dňu 23. 12. 2022