Od 20. mája 2018 Slovenská republika aplikovala do vnútroštátneho právneho poriadku prostredníctvom zákona č. 106/2018 Z. z. o prevádzke vozidiel v cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č. 106/2018 Z. z.“) rozsudky Európskeho súdneho dvora [rozsudok Súdneho dvora (piata komora) z 20. marca 2014 vo veci C-639/11 Európska komisia proti Poľskej republike a rozsudok Súdneho dvora (piata komora) z 20. marca 2014 vo veci C-61/12 Európska komisia proti Litovskej republike], ktoré umožňujú preregistráciu evidovaných osobných vozidiel kategórie M1 s pravostranným riadením medzi členskými štátmi.
Na základe toho je možné do Slovenskej republiky jednotlivo doviezť osobné vozidlo kategórie M1, ktoré bolo určené na prevádzku s ľavostrannou cestnou premávkou (vozidlo s pravostranným riadením). Táto možnosť platí iba pre vozidlá, ktoré boli už prihlásené v evidencii vozidiel (evidované vozidlá) a vozidlo zároveň spĺňa technické požiadavky pre osvetlenie a svetelnú signalizáciu vozidla, pre nepriamy výhľad z vozidla a pre stierače, ktoré platia pre pravostrannú cestnú premávku. Podľa skutočného vyhotovenia vozidla na jednotlivo dovezenom vozidle nemusia byť vykonané žiadne úpravy, ak vozidlo spĺňa technické požiadavky pre osvetlenie a svetelnú signalizáciu vozidla, pre nepriamy výhľad z vozidla a pre stierače. Ak vozidlo nespĺňa tieto požiadavky, je potrebné na jednotlivo dovezenom vozidle vykonať určité úpravy. Spravidla ide o
Konštrukčné zmeny vozidla ako úprava riadenia pre pravostrannú cestnú premávku (zmena pravostranného riadenia vozidla na ľavostranné riadenie) na jednotlivo dovezenom vozidle nie sú potrebné.
Plnenie technických požiadaviek pre osvetlenie a svetelnú signalizáciu vozidla, pre nepriamy výhľad z vozidla a pre stierače, ktoré platia pre pravostrannú cestnú premávku, sa preukazuje protokolom o skúškach jednotlivého vozidla po prestavbe vypracovaným technickou službou overovania, z ktorého vyplýva, že vozidlo z hľadiska konštrukcie spĺňa ustanovené technické požiadavky. Okrem identifikácie vozidla sú v protokole o skúškach vyhodnotené technické požiadavky pre osvetlenie a svetelnú signalizáciu vozidla, pre nepriamy výhľad z vozidla a pre stierače, ktoré platia pre pravostrannú cestnú premávku. Návrh základného technického opisu vozidla technická služba overovania nevypracováva. Protokol o skúškach jednotlivého vozidla môže byť vypracovaný aj technickou službou overovania notifikovanou iným členským štátom (napríklad u osobných vozidiel jednotlivo dovezených zo Spojeného kráľovstva Veľkej Británie a Severného Írska do iného členského štátu a až následne dovezeného do Slovenskej republiky). Ak je protokol o skúškach jednotlivého vozidla vypracovaný v inom ako v slovenskom jazyku alebo v českom jazyku, prikladá sa aj jeho úradne osvedčený preklad do štátneho jazyka.
Vypracovaný protokol o skúškach jednotlivého vozidla, z ktorého vyplýva, že jednotlivo dovezené osobné vozidlo kategórie M1, ktoré bolo určené na prevádzku s ľavostrannou cestnou premávkou, spĺňa požiadavky, sa predkladá aj pri technickej kontrole pravidelnej, ktorá sa vykonáva ešte pred konaním o jednotlivo dovezenom vozidle podľa § 29 zákona č. 106/2018 Z. z., pričom takéto vozidlo z dôvodu iného umiestnenia riadenia bude už pri technickej kontrole pravidelnej hodnotené ako „spôsobilé na prevádzku v cestnej premávke“.
Ak výsledkom konania o jednotlivo dovezenom vozidle podľa § 29 zákona č. 106/2018 Z. z. na schvaľovacom orgáne (okresnom úrade odbore cestnej dopravy a pozemných komunikácií) je vydanie osvedčenia o evidencii časť II, v ďalších úradných záznamoch sa uvedie: „Vozidlo má umiestnené riadenie na pravej strane z dôvodu, že vozidlo bolo určené na prevádzku s ľavostrannou cestnou premávkou. Vozidlo spĺňa technické požiadavky pre osvetlenie a svetelnú signalizáciu vozidla, pre nepriamy výhľad z vozidla a pre stierače, ktoré platia pre pravostrannú cestnú premávku.“.
Jednotlivo doviezť vozidlo, ktoré bolo určené na prevádzku s ľavostrannou cestnou premávkou (vozidlo s pravostranným riadením), je možné len osobné vozidlo kategórie M1. Ostatné druhy vozidiel a ostatné kategórie vozidiel, ktoré boli určené na prevádzku s ľavostrannou cestnou premávkou, nie je možné doviezť do Slovenskej republiky, napríklad špeciálne vozidlá, nákladné vozidlá, autobusy a podobne.
Taktiež táto možnosť neplatí pre nové ešte neevidované vozidlá. V tomto prípade nové ešte neevidované vozidlo musí prejsť procesom jednotlivého dokončenia vozidla a vozidlo musí spĺňať všetky technické požiadavky pre prevádzku vozidla s pravostrannou cestnou premávkou vrátane aj správneho umiestnenia riadenia.