Podávanie podnetov na úseku verejného zdravotníctva
Prostredníctvom tejto služby je možné oznámiť nedostatky alebo nesúlad v oblasti ochrany verejného zdravia, ak sa osoba podávajúca podnet domnieva, že sú porušené právne predpisy na úseku verejného zdravotníctva alebo dochádza k ich obchádzaniu.
Služba je určená pre právnickú osobu, fyzickú osobu - podnikateľa alebo fyzickú osobu, ktorá v prípade nedostatkov v oblasti ochrany verejného zdravia má možnosť podať podnet na Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky, ako príslušný orgán verejného zdravotníctva v rezorte dopravy podľa zákona č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Riešením podnetov v rezorte dopravy sa zaoberá Útvar vedúceho hygienika rezortu v rámci výkonu štátneho zdravotného dozoru.
Okruhy podnetov na úseku verejného zdravotníctva:
- v oblasti cestnej dopravy (diaľnice, rýchlostné cesty a cesty I. triedy)
- v oblasti železničnej dopravy
- v oblasti civilnej leteckej dopravy
- v oblasti vnútrozemskej plavby a prístavov
- v oblasti telekomunikácií
- v oblasti pôšt
Podmienky podávania podnetov
Podnet musí byť čitateľný, zrozumiteľný a musí z neho jednoznačne vyplývať, čo je jeho obsahom. K prešetreniu podnetu je nutné jasne uviesť proti komu smeruje, na aké nedostatky poukazuje, čoho sa podávateľ domáha.
K podnetu je vhodné pripojiť prílohy, ktoré potvrdzujú nedostatky v oblasti ochrany verejného zdravia.
Podnet je možné podať aj anonymne.
Podávateľ podnetu (oznamovateľ podania) nie je účastníkom konania ani zúčastnenou osobou.
Spôsoby podávania podnetov
- v elektronickej forme
○ prostredníctvom e-mailu odoslaného na adresu: podnety.uvhr@mindop.sk
○ prostredníctvom elektronickej schránky ÚPVS
- poštou na adresu
Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky
Útvar vedúceho hygienika rezortu
Námestie slobody č. 6
810 05 Bratislava
- osobne v listinnej forme do podateľne Ministerstva dopravy Slovenskej republiky, počas úradných hodín
Poplatky
Služba nie je spojená s povinnosťou uhradenia správneho poplatku.
Výsledok šetrenia podnetu
Lehota na preverenie podnetu a oznámenie o výsledku preverenia podnetu nie je zákonom upravená.
Výsledkom je preverenie podnetu na základe výkonu štátneho zdravotného dozoru príslušnými odbornými pracovníkmi Útvaru vedúceho hygienika rezortu. V prípade opodstatnenosti podnetu je výsledkom šetrenia nariadenie nápravných opatrení. Konečný výsledok šetrenia podnetu sa neoznamuje podávateľovi podnetu, iba v prípade, ak o to požiada.
Ak sa podnet netýka pôsobnosti orgánu verejného zdravotníctva, ktorému bol zaslaný, Útvar vedúceho hygienika rezortu ho postúpi vecne príslušnému orgánu verejnej správy na priame vybavenie, o čom informuje podávateľa podnetu, v prípade, ak podnet nebol podaný anonymne.