Skočiť na obsah

Podávanie podnetov na úseku verejného zdravotníctva

            Prostredníctvom tejto služby je možné oznámiť nedostatky alebo nesúlad v oblasti ochrany verejného zdravia, ak sa osoba podávajúca podnet domnieva, že sú porušené právne predpisy na úseku verejného zdravotníctva alebo dochádza k ich obchádzaniu.

Služba je určená pre právnickú osobu, fyzickú osobu - podnikateľa alebo fyzickú osobu, ktorá v prípade nedostatkov v oblasti ochrany verejného zdravia má možnosť podať podnet na Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky, ako príslušný orgán verejného zdravotníctva v rezorte dopravy podľa zákona č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Riešením podnetov v rezorte dopravy sa zaoberá Útvar vedúceho hygienika rezortu v rámci výkonu štátneho zdravotného dozoru.

Okruhy podnetov na úseku verejného zdravotníctva:

  1. v oblasti cestnej dopravy (diaľnice, rýchlostné cesty a cesty I. triedy)
  2. v oblasti železničnej dopravy
  3. v oblasti civilnej leteckej dopravy
  4. v oblasti vnútrozemskej plavby a prístavov
  5. v oblasti telekomunikácií
  6. v oblasti pôšt

Podmienky podávania podnetov

       Podnet musí byť čitateľný, zrozumiteľný a musí z neho jednoznačne vyplývať, čo je jeho obsahom. K prešetreniu podnetu je nutné jasne uviesť proti komu smeruje, na aké nedostatky poukazuje, čoho sa podávateľ domáha.

       K podnetu je vhodné pripojiť prílohy, ktoré potvrdzujú nedostatky v oblasti ochrany verejného zdravia.

       Podnet je možné podať aj anonymne.

       Podávateľ podnetu (oznamovateľ podania) nie je účastníkom konania ani zúčastnenou osobou.

 

Spôsoby podávania podnetov

  • v elektronickej forme

             ○ prostredníctvom e-mailu odoslaného na adresu: podnety.uvhr@mindop.sk

○ prostredníctvom elektronickej schránky ÚPVS

  • poštou na adresu

Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky

Útvar vedúceho hygienika rezortu

Námestie slobody č. 6

810 05 Bratislava

  • osobne v listinnej forme do podateľne Ministerstva dopravy Slovenskej republiky, počas úradných hodín

 

Poplatky

Služba nie je spojená s povinnosťou uhradenia správneho poplatku.

 

Výsledok šetrenia podnetu

            Lehota na preverenie podnetu a oznámenie o výsledku preverenia podnetu nie je zákonom upravená.

            Výsledkom je preverenie podnetu na základe výkonu štátneho zdravotného dozoru príslušnými odbornými pracovníkmi Útvaru vedúceho hygienika rezortu. V prípade opodstatnenosti podnetu je výsledkom šetrenia nariadenie nápravných opatrení. Konečný výsledok šetrenia podnetu sa neoznamuje podávateľovi podnetu, iba v prípade, ak o to požiada.

          Ak sa podnet netýka pôsobnosti orgánu verejného zdravotníctva, ktorému bol zaslaný, Útvar vedúceho hygienika rezortu ho postúpi vecne príslušnému orgánu verejnej správy na priame vybavenie, o čom informuje podávateľa podnetu, v prípade, ak podnet nebol podaný anonymne.