Inventarizácia a skartácia osvedčení o evidencii časť II a technických osvedčení vozidla
Podľa § 8 ods. 5 vyhlášky Ministerstva dopravy Slovenskej republiky č. 133/2018 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o dokladoch vozidla (ďalej len „vyhláška č. 133/2018 Z. z.“), poškodené, nesprávne vypísané, zničené alebo nepoužiteľné tlačivá odovzdá štatutárny orgán osoby oprávnenej vydávať osvedčenia o evidencii časť II a technické osvedčenia vozidla do konca februára nasledujúceho kalendárneho roka ministerstvu na skartáciu.
Podľa § 8 ods. 1 a ods. 4 vyhlášky č. 133/2018 Z. z. sa inventarizácia vykoná vždy k 31. decembru za príslušný kalendárny rok osobitne pre nepoužiteľné tlačivá osvedčení o evidencii časť II a technických osvedčení vozidla. Spracuje sa zápis, ktorý musí obsahovať náležitosti podľa § 8 ods. 3 vyhlášky č. 133/2018 Z. z. a to:
a) názov tlačiva,
b) sériu a evidenčné číslo tlačiva,
c) zdôvodnenie poškodenia, zničenia alebo nepoužiteľnosti,
d) počet kusov,
e) dátum a podpis fyzickej osoby, ktorá inventarizáciu vykonala.
Nepoužiteľné tlačivá osvedčení o evidencii časť II a technických osvedčení vozidla, ale aj starších tlačív (osvedčenie o evidencii a technický preukaz vozidla) sa odovzdajú na podateľni Ministerstva dopravy SR spolu so sprievodným listom.
Prílohou sprievodného listu bude zápis (zápisy) spolu s nepoužiteľnými tlačivami.
Pri odovzdávaní nepoužiteľných tlačív nie je potrebné kontaktovať žiadnu osobu zo Štátneho dopravného úradu.